سال ۱۴۰۲ نقطه عطف سیاستگذاری فرهنگی در کشور است

اسماعیلی، با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ نقطه عطف سیاستگذاری فرهنگی در کشور است، گفت: از همه ظرفیت ها باید در جهت ارتقای فرهنگ جامعه استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لرستان، محمد مهدی اسماعیلی، شامگاه(۴خرداد)، در جلسه مشترک شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی استان لزستات که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، با استقبال از اقدامات فرهنگی صورت گرفته در استان با اشاره به ظرفیت های استان لرستان، اظهارداشت: امروز این نگاه را در کشور دنبال می کنیم که وضعیت فرهنگ از تمام جهات نیازمند تحول جدی است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فرهنگ کشور باید متناسب با آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل ارتقا یابد‌، افزود: باید شبانه روز برای جبران عقب ماندگی ها تلاش کنیم.

 

وی تاکید کرد: برای ارتقای فرهنگ لازم است ساختارها، برنامه ریزی و نگاه بودجه ای و پشتیبانی در حوزه فرهنگ و هنر تحول یابد.

 

اسماعیلی با بیان اينکه باید شاهد تحولات جدی فرهنگی در کل کشور باشیم، تصریح کرد: اتفاقات سال ۱۴۰۲ در حوزه سیاستگذاری فرهنگی، نقطه عطفی است که بنا به گفته صاحب‌نظران باید تحولات فرهنگی را به قبل از امسال و بعد از آن تقسیم بندی کرد.

 

وی به ابلاغ شاخص های ارتقای فرهنگی کشور برای اولین بار به استان ها اشاره کرد و گفت: امسال برای اولین بار شاخص های ارتقای فرهنگی کشور را برای اعضای شورای فرهنگ عمومی استان ها ارسال کردیم‌ و به تمام نهادهای نظامی و انتظامی، حوزه پشتیبانی و در راس آنها، رهبر انقلاب نیز تقدیم شد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم ترسیم تحولات فرهنگی بر مبنای پایش و پیمایش آماری تاکید کرد و گفت: باید برنامه پیشبرد و ارتقای وضعیت را اجرا و به صورت فصلی میزان تغییرات را اندازه گیری کنیم.

 

اسماعیلی در پایان به ظرفیت های دینی استات لرستان اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی بر پایه سامانه های نرم افزاری عالم بزرگ آیت الله العظمی بروجردی و شبکه گسترده فرهنگی و دینی ایشان از نهادها و عالمان بنا شد.

کد خبر 1268995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha