تلاش جدید صهیونیست‌ها برای سرقت زمین‌های فلسطینی‌ها

صهیونیست‌ها تلاش دارند تا با تصمیم ساخت واحدهای مسکونی در سرزمین‌های اشغالی به تدریج زمین‌های فلسطینی‌ها را سرقت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد،  روزنامه هاآرتص نوشت: یک گروه از شهرک نشینان به آماده سازی قطعه زمینی در شهرک تخلیه شده حومش که در نزدیکی روستاهای برقه، سیله الظهر و سبسطیه واقع شده، برای انتقال شهرک صهیونیستی به آن اقدام کردند.

 

این روزنامه نوشت: شهرک حومش در کرانه باختری بدون مجوز و غیرقانونی است.

 

رژیم صهیونیستی 17 می برای ساخت 600 واحد مسکونی جدید در شهرک های موجود و جدید کرانه باختری تصمیم گرفتند. این اقدامات برای ساخت شهرک‌های غیرقانونی به اخراج شهروندان فلسطینی و تخریب منازل آنها منجر شده است. به طوری که شهرک نشینان صهیونیستی پس از بازگشت به شهرک حومش با حمایت نظامیان این رژیم به روستاهای متعدد فلسطینی در این منطقه حمله کردند.

 

هاآرتص اعلام کرد: سربازان اشغالگر موجود در این مرکز شهرک نشین مانع ورود ماشین آلات مهندسی توسط شهرک نشینان به این مکان شدند، پس از آنکه «یوآف گالانت» وزیر جنگ و « بتسلئیل اسموتریچ » وزیر دارایی در این موضوع دخالت کردند، به سربازان دستور دادند که به ساکنان اجازه دهید از ماشین آلات حفاری برای مسطح کردن زمین استفاده کنند.

 

به گزارش این روزنامه، شورای منطقه شومرون چند روز پیش به اداره عمران مراجعه کرد و مجوز ساخت و ساز در حومش را گرفت.

 

هاآرتص گزارش داد: شهرک نشینان سعی کردند تعدادی کامیون مجهز به ابزار کار علاوه بر تعدادی تریلر، بولدوزر و ماشین آلات مهندسی به منطقه وارد کنند. اما تاکنون تنها اجازه ورود بیل مکانیکی به منطقه را داشته‌اند.

 

این روزنامه نوشت: مسئولان امنیتی به مسئولان سیاسی اعلام کردند که باید کارها را متوقف شود، اما تا این لحظه در سطح سیاسی مخالفتی برای توقف کار ساخت و ساز در این زمین انجام نشده است.

کد خبر 1269034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha