رمز موفقیت حاکمان و مدیران؛ آراستگی به عمل صالح است

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه باید با تحلیل و تبیین نقد دیگران به اصلاح خویش پرداخت، گفت: حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر فرمودند که رمز موفقیت حاکمان و مدیران آراستگی به عمل صالح است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه ۵ خرداد) در خطبه های نماز جمعه به توصیه های  حضرت علی (ع) به مالک اشتر اشاره کرد و با بیان اینکه حضرت خطاب به مالک اشتر تاکید کرده بودند که دیروز درباره حاکمان قضاوت می کردی و امروز مردم مصر همانگونه تو را مورد نقد قرار می دهند و رفتار تو را رصد می کنند، گفت: باید از این امر درس بیاموزی و قضاوت مردم شاخص است.

 

 

وی با بیان اینکه باید با تحلیل و تبیین نقد دیگران به اصلاح خویش پرداخت، گفت: حضرت علی (ع) خطاب به مالک اشتر فرمودند که رمز موفقیت حاکمان و مدیران آراستگی به عمل صالح است.

 

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه راه موفقیت انسان، آراستگی به عمل صالح است، ادامه داد: این عمل صالح باید از بالاترین پشتوانه علمی و معرفتی برخوردار باشد.

 

 

وی در بخش دیگری از خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به ماموریت موفق ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران این حرکت را نمادی از دانش، تخصص، فناوری دانمشندان و فرهیختگان ایرانی عنوان کرد.

 

 

حجت الاسلام ابوترابی فرد با بیان اینکه نیروی دریایی ایران از قدرت بالایی برخوردار است، گفت:‌ قدرت دریایی مجموعه ای از قابلیت های وابسته به دریا است که بتواند کنترل آب ها و منابع حیاتی در دریا را در اختیار داشته باشد و از دسترسی دشمن به آن جلوگیری کند، افزود: امروز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در جایگاه فاخر قرار گرفته است.

 

 

وی همچنین با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: آزادی خرمشهر در چهارم خرداد و به دنبال آن روز دزفول روز مقاومت و پایداری در عملیات بیت المقدس همگی ناشی از مشارکت و حضور قدرتمند ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب  اسلامی است.

 

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیروزی در دفاع مقدس زمینه خلق قدرت در جهان اسلام شد، گفت: پیروزی های جبهه مقاومت و تحولی که در این جبهه شاد هستیم بدون تردید به دلیل پیامد سیاست خارجی ایران است.

 

 

وی در ادامه با قدردانی از نگاه و عملکرد دولت سیزدهم به تعامل با کشورهای همسایه و ارتقای جایگاه ایران گفت: رهبر انقلاب بر رصد درست و دقیق تحولات، استفاده صحیح از فرصت ها، ایفای نقش در ساختار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان، افزایش ظرفیت، ارتقا و تثبیت جایگاه ایران و جهان اسلام به ویژه همسایگان تاکید داشته و دارند که این مهم در دستور کار دستگاه دیپلماسی کشور قرار گرفته است.

 

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب خطاب به دستگاه دیپلماسی کشور گفت: دستگاه دیپلماسی باید هویت فرهنگی، انقلابی و اسلامی خود را حفظ کند و این امر در بینش، روش، منش و سخن سفرای جمهوری اسلامی ایران مشاهده شود.

 

 

وی همچنین با اشاره به تاثیرات عمیقی که تعاملات ایران با کشورهای منطقه در توسعه مناسبات خواهد داشت، تصریح کرد: تحکیم و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با همسایگان و به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس  می تواند نقش تعیین کننده ای در شکل گیری سازمان همکاری اقتصادی کشورهای حوزه خلیج فارس ایجاد کند و راه را برای همکاری های مشترک هموار سازد از این رو باید بر دیپلماسی اقتصادی پافشاری کرد چرا که در سال های اخیر این تعاملات و دیپلماسی اقتصادی بوده که تاثیرات شگرفی بر سیاست خارجی، نظامی و امنیتی داشته است.

 

 

کد خبر 1269051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha