با اندیشه  و نگاه فرهنگی برآمده از مکتب انقلابی و اسلامی می‌توانیم در حوزه فرهنگ و هنر تحولات بزرگی ایجاد کنیم

اسماعیلی گفت: با اندیشه و نگاه فرهنگی برآمده از مکتب انقلابی و اسلامی می‌توانیم در حوزه فرهنگ و هنر تحولات بزرگی ایجاد کنیم

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر، محمد مهدی اسماعیلی امروز جمعه پنجم خرداد ماه در نشست صمیمی با فعالان فرهنگی ملایرگفت: جامعه ایمانی و اسلامی که مقدمه شکل گیری تمدن نوین اسلامی است باید جامعه ای پیشرو و عامل باشد و نگاه ما در دولت سیزدهم این است که  فرهنگ زیر بنای تحول و حرکت پیشروی در این امر باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بنده با قوت در این سنگر قرار گرفتم، گفت: بنده معتقدم مهمترین جایگاه اعمال پیشبرد و پیشرفت آرمانهای انقلاب اسلامی همین حوزه فرهنگ و ارشاد است.

وی  از ابلاغ برنامه ای روشن برای سال ۱۴۰۲ به همه بخش های حاکمیتی کشور از جمله ائمه جمعه شهرها و استانداران خبر داد و افزود:  با تحولات مهمی در نظام بودجه  داریم قرار است شاهد شکوفایی بزرگی دئر حوزه فرهنگ کشور باشیم.

وی به تاثیر فرهنگ بر اقتصاد کشور تصریح کرد: با اندیشه  و نگاه فرهنگی برآمده از مکتب انقلابی و اسلامی می‌توانیم در حوزه فرهنگ و هنر تحولات بزرگی ایجاد کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به  اینکه در حساس ترین حوزه یعنی حوزه نرم افزاری جبهه انقلاب اسلامی، مشغول بازسازی و ارتقا این وضعیت هستیم، افزود:  برای موفقیت در این حوزه نیازمند همراهی مردم و فعالان فرهنگی هستیم.

اسماعیلی به  برگزاری یک المپیاد بزرگ هنری در کشور در  تابستان امسال  اشاره کرد و گفت: در همه استان ها در حوزه قرآن صدها عملیات فرهنگی مشترک انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه قرآنی فعالیت های متنوع در کشور ایجاد کردیم، گفت:  مهمترین برنامه در برابر جنگ ترکیبی دشمن را گسترش فرهنگ قرآن دانست ما باید در تولید محتوا و برنامه ها و فیلم ها برنامه هایی را با مضامین قرآنی، اخلاقی ، فرهنگ ایثار و شهادت و... داشته باشیم

اسماعیلی مهمترین برنامه در برابر جنگ ترکیبی دشمن را گسترش فرهنگ قرآن دانست. گفت:  تقویت برنامه های قرآنی باید در دستور کار باشد.

وی از برگزاری محافل قرآنی در سازمان سینمایی خبر داد و گفت: در مساجد بزرگ تهران و شهرستان ها جلسات قرآنی پرشمار مردمی را با قاریان بزرگ آغاز می کنیم.

اسماعیلی برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را یکی از موفقیت های این وزارت خانه دانست و افزود: با تحول خوب بودجه، امسال شاهد شکوفایی حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر را از شهرستان های پیشگام در عرصه فرهنگ و هنر دانست و مطرح کرد: برای فعالیت های قرآنی در این شهرستان پیشنهادات خوبی مطرح شد و ما نیز آماده حمایت همه جانبه از همه فعالیت های قرآنی و فرهنگی در این شهرستان هستیم.

 

کد خبر 1269053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha