بقای تاریخ فرهنگ غنی خراسان جنوبی نیازمند معرفی مفاخر

فرخنده با بیان اینکه بقای تاریخ تمدنی و فرهنگ غنی خراسان جنوبی، نیازمند برگزاری مراسمات گرامیداشت مفاخر است، گفت: در این راستا امشب مراسم گرامیداشت شاعر بزرگ استان، غلامحسین یوسفی معروف به ناقوس در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده امروز (۶ خرداد) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: چند سال است که دفتر انجمن مفاخر و آثار فرهنگی خراسان جنوبی فعالیت رسمی نداشته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: خراسان جنوبی از غنای فرهنگی خوبی برخوردار است و پیشینه تمدنی این مردم در حوزه های مختلف از جمله علوم دینی، علوم کلاسیک و ایثار و شهادت و مجاهدت های مردم وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی همواره در صحنه بودند، افزود: مردم استان در حوزه بصیرتی طلایه دار هستند و در بزنگاه های مختلف که نیاز انقلاب بوده است به موقع به صحنه آمده اند.

 

فرخنده بیان کرد: برای بقای این تاریخ تمدنی و فرهنگ غنی خراسان جنوبی نیازمند برگزاری گرامیداشت مفاخر استان هستیم تا اندیشه بزرگان این منطقه در حوزه های مختلف را به نسل های جدید منتقل کنیم و شاهد برقراری این ارتباط هویتی باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دفتر نمایندگی مفاخر و آثار فرهنگی در استان به صورت رسمی آغاز به کار می کند، افزود: امیدواریم بتوانیم در زمینه حفظ آثار مفاخر استان اقداماتی را انجام دهیم.

 

وی عنوان داشت: از ابتدای سال جاری برگزاری مراسم گرامیداشت مفاخر استان را در دستور کار قرار داده ایم و امشب برگزاری مراسم گرامیداشت شاعر بزرگ استان، غلامحسین یوسفی معروف به ناقوس را در دستور کار داریم و طی تیرماه بزرگداشت آیت الله اوحدی در زیرکوه برگزار می شود.

 

فرخنده در پایان گفت: امیدواریم از این ظرفیت برای پاسداشت هویت ایرانی و اسلامی بهره ببریم و در زمینه حفظ یاد و خاطر مفاخر و آثار آنان در استان اقداماتی را انجام خواهیم داد.

 

 

 

 

کد خبر 1269158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha