دانش آموز شیروانی مقام سوم مسابقات «یو سی مَس» را کسب کرد

نماینده حقوقی یو سی مس ایران در خراسان شمالی گفت: «آرتا نوریان» نوجوان ۱۰ ساله از شهرستان شیروان موفق به کسب مقام سوم در مسابقات یو سی مَس شد.

علی یزدانی- نماینده حقوقی یو. سی. مَس ایران در خراسان شمالی- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: دانش آموزان این شهرستان از استعدادها، توانمندی ها و پتانسیل های بالایی در حوزه های علمی برخوردارند و قبلا هم دانش آموز یلدا مصرزاده از این شهرستان موفق به کسب رتبه دوم جهانی شد.

 

وی خاطرنشان کرد: این استان در رقابت یو. سی. مس سال ۹۷ که در مالزی برگزار شده بود، موفق به کسب چهار رتبه اول جهان شد و تاکنون دانش آموزان برای شرکت در این مسابقات استقبال خوبی داشتند و انگیزه بالایی نشان داده اند.

 

یزدانی با بیان اینکه بیش از ۸۰ کشور عضو یو. سی. مس هستند، عنوان کرد: دانش آموزان خراسان شمالی، چهار سال در مسابقات جهانی یو سی مس شرکت کرده اند و در سال ۹۴ در هندوستان سه نماینده از استان حضور یافته و رتبه دوم جهان را کسب کردند.

 

برنامه UCMAS  نه تنها منجر به ایجاد اعتماد به نفس و تسلط در ریاضیات می‌شود، بلکه با ایجاد یک چارچوب زیربنایی سبب توسعه مهارت‌های مورد نیاز یادگیری در مدرسه و زندگی روزمره کودکان می‌شود.

 

از سال ۱۹۹۳ (زمان ابداع UCMAS) تاکنون بیش از ۸۰ کشور به عضویت موسسه UCMAS درآمده و میلیون‌ها کودک در سراسر جهان از برنامه‌های آموزشی این سیستم بهرمند شده‌اند که مهمترین این کشورها شامل کانادا، استرالیا، ایالات متحده آمریکا، انگلستان، سوریه، لبنان، بحرین، مالزی، اندونزی، هند، امارات، قطر، کویت، عربستان سعودی، مصر، نیوزیلند، سریلانکا،  کنیا، اردن، فیجی، یمن، نیجریه، عمان و سودان است.

 

کد خبر 1269175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha