بقاع متبرکه باید کانون طلایی تمرکز و توجه سازمان اوقاف برای توسعه آنها باشد/لزوم تعامل وزارت گردشگری با سازمان اوقاف

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بقاع متبرکه باید کانون طلایی تمرکز و توجه سازمان اوقاف برای توسعه آنها باشد.

احمد راستینه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر لزوم بازسازی و توسعه بقاع متبرکه و امامزادگان گفت: یکی از موضوعات هم، بحث بقاع متبرکه و امامزادگان است. مردم ما همواره این اماکن مقدس را به عنوان ستارگان درخشان زندگی شان مورد تکریم و احترام قرار می دهند، با آنها زندگی می کنند، به حرم های مقدس آنها متوسل می شوند و در آنجا با خدای متعال راز و نیاز می کنند. همه دستگاه های متولی باید تمام تلاش خودشان را برای توسعه این بقاع متبرکه نه فقط از باب مذهبی بلکه باید از باب تفریحی، سیاحتی و گردشگری به واسطه اینکه این بقاع می توانند زمینه حضور با نشاط مردم را فراهم کنند، انجام دهند.

 

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه آنچنان که باید اوقاف به وظایف خود در بازسازی، اصلاح و توسعه بقاع متبرکه عمل نکرده است. سازمان اوقاف به ماموریت اصلی خود کمتر توجه می کند. این سازمان وظیفه دارد نسبت به ماموریت های اصلی خودش یعنی هزینه کرد تمام بقاع متبرکه و وقفیاتی که مردم دارند، عنایت ویژه داشته باشد.

 

 

وی ادامه داد: بقاع متبرکه باید کانون طلایی تمرکز و توجه سازمان اوقاف برای توسعه آنها باشد البته دستگاه های دیگر هم باید به کمک این سازمان بیایند. شهرداری ها، راه و شهرسازی و راهداری باید به کمک سازمان اوقاف بیایند تا نسبت به تکمیل جاده های دسترسی و توسعه اماکن تفریحی، سیاحتی و گردشگری با محوریت بقاع متبرکه کمک کنند.

 

 

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: همکاری میراث فرهنگی و گردشگری نقش مهمی در این زمینه دارد اما ما رابطه میان وزارت میراث و سازمان اوقاف را قوی نمی بینیم، تعامل و هم افزایی آنها تاکنون به صورت جدی دیده نشده است. همین عدم هم افزایی ها و عدم توجه دستگاه ها به وظایف شان نسبت به بقاع متبرکه سبب شده است که برخی از این بقاع مورد غفلت قرار گیرند در حالی که مردم عاشقانه در این بقاع حضور پیدا می کنند و اظهار ارادت می کنند.

کد خبر 1269240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha