موزه بزرگ خراسان جنوبی کلنگ زنی شد

موزه بزرگ خراسان جنوبی با برآورد اعتبار هزار میلیارد تومان با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان در بیرجند کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی،  هادی شاهوردی -مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی- عصر امروز شنبه (۶ خرداد) در مراسم کلنگ زنی موزه بزرگ استان گفت: این موزه در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع در اراضی زعفرانیه احداث می شود.

 

وی با بیان اینکه این پروژه امسال آغاز و تا سال 1406 به اتمام می رسد، اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه را هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: امسال برای این پرو‌ژه بالغ بر پنج میلیارد تومان تخصیص یافته است.

 

شاهوردی تعداد موزه های استان را 18 موزه عنوان کرد و ادامه د اد: بیش از پنج هزار اثر تاریخی در مخزن وجود دارد که به علت نبود فضای مناسب تنها 200 اثر در باغ و امارت اکبریه در معرض نمایش قرار داده شده است.

 

وی گریزی به مصوبات سفر دوم رئیس جمهور وقت (احمدی نژاد) زد و یادآور شد: با وجود گذشت حدود 17 سال از مصوبه، امسال با نظر مساعد و حمایت های استاندار سه هزار متر زمین با کاربری فرهنگی در اختیار اداره میراث برای احداث موزه قرار گرفت.

 

به گفته وی 4.5 میلیارد تومان خارج از برنامه از اعتبارات سفر رئیس جمهور و 500 میلیون تومان هم از منابع ملی به این پروژه اختصاص یافته و در حال حاضر بالغ بر پنج میلیارد تومان در حساب اداره کل میراث برای آغاز عملیات اجرایی وجود دارد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه این پروزه، تک موزه بزرگ استان است، یادآور شد: در این پروژه پس از تکمیل صنایع دستی، نسخ خطی، وقفیات و... نگهداری خواهد شد.

 

 

 

 

کد خبر 1269282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha