آغاز اعزام ۲۸۵۰ زائر سرزمین وحی از ۲۶ خرداد/ مسن ترین زائر گلستانی ۱۰۷ سال سن دارد

ملاح از آغاز اعزام دو هزار و ۸۵۰ زائر سرزمین وحی استان گلستان از (۲۶ خرداد) در قالب ۱۳ پرواز از فرودگاه بین المللی گرگان به مقصد جده خبر داد.

محمدرحیم ملاح به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: در حج تمتع امسال دو هزار و 850 زائر گلستانی در قالب 20 کاروان برای انجام مناسک حج ابراهیمی به عربستان اعزام می شوند.

 

جانشین مدیریت حج و زیارت گلستان با بیان اینکه تمامی زائران گلستانی مدینه بعد هستند، افزود: از این تعداد کاروان 14 کاروان اهل سنت و 6 کاروان شیعه هستند.

 

وی ادامه داد: اعزام حجاج گلستانی از (26 خرداد) در قالب 13 پرواز از فرودگاه بین المللی گرگان به مقصد جده آغاز می شود و تا یکم تیرماه ادامه دارد.

 

ملاح اظهارداشت: در حج تمتع امسال 84 نفر شامل؛ مدیر، معاون و روحانی کاروان و 7 پزشک زائران گلستانی را همراهی می کنند.

 

وی گفت: همچنین دو هتل در مکه مکرمه در اختیار مدیران مجموعه استان گلستان قرار دارد که به حجاج بیت الله الحرام خدمات ارائه می دهند.

 

جانشین مدیریت حج و زیارت گلستان مسن ترین زائر امسال را با 107 سال سن و خردسال ترین آن را هم 13 سال سن هر دو از کاروان اهل سنت شهرستان کلاله اعلام کرد.

 

وی افزود: برابر آخرین هماهنگی، تاریخ برگشت حجاج گلستانی از سرزمین وحی (28 تیر) از فرودگاه مدینه به مقصد فرودگاه بین المللی گرگان است.

 

ملاح خاطرنشان کرد: پیش از اعزام زائران، 12 جلسه آموزشی و توجیهی از سوی مدیران کاروان های حج و مدیریت حج و زیارت استان گلستان و دو همایش متمرکز نیز در شهرستان گرگان و گنبدکاووس برگزار شد.

 

وی یادآور شد: سال گذشته یک هزار و 960 گلستانی به حج تمتع اعزام شده بودند.

 

کد خبر 1269421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha