ضرورت  کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت های قرآنی در جشنواره قرآنی مدهامتان

حجت الاسلام کلات پور گفت: هدف از برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت های قرآنی و توجه به مساجد به عنوان پایگاه اصلی فعالیت های قرآنی است.

حجت الاسلام افشین کلات پور در حاشیه جلسه هماهنگی مسابقات مدهامتان با ادارات و دستگاه های استان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه گفت: در شرف ثبت نام شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتّان در سامانه بچه های مسجددر سال ۱۴۰۲ هستیم که به حول قوه الهی توانسته کانون های فرهنگی هنری مساجد با برگزاری این دوره های گرانمایه و پر سر سنگ بتوانند استعدادهای قرآنی را در کل کشور و استان کرمانشاه شناسایی کند.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در این دوره با ۱۱ سر فصل مسابقات شروع می شود،افزود: این مسابقات قرآنی با همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در سه رده سنی کودکان(زیر ۷ سال)، نوجوانان(۷ تا ۱۶ سال) و جوانان(۱۷ تا ۳۰سال) و در دو بخش ویژه اعضا و استعدادیابی قرآنی است.

 

وی خاطر نشان کرد:برای ثبت نام در این مسابقات باید در سامانه بچه های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir  سر بزنند و در بخش رقابتی شانزدهمین دوره مسابقات قرآن مدهامّتّان ویژه اعضای کانون های مساجد همانند دوره های گذشته در رشته های متنوع قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز، استعدادیابی، معارف اهل‌بیت(ع) برای رده های سنی مشخص ویژه برادران و خواهران برگزار می شود شرکت می شود.

 

حجت الاسلام کلات پور تصریح کرد: با توجه به استقبال گسترده اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد ،نبود دانش آموزان به دلیل فصل امتحانات  و درخواست های مدیران کانون ها، زمان ثبت نام و بارگزاری آثار در سامانه بچه های مسجد، تا پایان تیرماه تمدید شد.

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمانشاه اظهار کرد: علاقه مندان به شرکت در این دوره از مسابقات، پس از ثبت نام در سامانه بچه های مسجد و عضویت در کانون فرهنگی هنری مسجد خود، در ناحیه کاربری به بخش فعالیت های من مراجعه نموده و با انتخاب مدهامّتّان به صفحه ارسال فایل اجرای خود اقدام کنند.

 

 

وی گفت: با توجه به اینکه کانون ها به عنوان پایگاه اصلی فعالیت های قرآنی هستند لذا باید در مسجد قرآن خوانده شود همچنین کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری و فعالیت‌های قرآنی یکی از مهم‌ترین  این برنامه ها است. 

 

حجت الاسلام کلات پور تاکید کرد: کودکان خود را به قرآن بسپارید بخصوص در این برهه از زمان خانه های خود را با خواندن قرآن منور کنید .

کد خبر 1269480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha