مشکلاتی برای بازسازی و مرمت بقاع متبرکه و امامزادگان  وجود دارد/سازمان اوقاف با دقت مسئله را بررسی و اقدام کند

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه برای بازسازی، مرمت و توسعه بقاع متبرکه و امامزادگان مشکلاتی وجود دارد، گفت: از سازمان اوقاف می خواهیم مسئله را بررسی و سریع تر اقدامات لازم را انجام دهند.

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با تاکید بر بازسازی مرمت و توسعه بقاع متبرکه و امامزادگان گفت: مراجعه مردم به بقاع متبرکه و امامزادگان جدی است. مردم برای زیارت به این اماکن می روند، وقت می گذارند، درددل می کنند، مناجات و عبادت شان را انجام می دهند و به آرامش می رسند. ما باید برای این مردم برنامه داشته باشیم.

 

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سازمان اوقاف برنامه های خوبی را در راستای تقویت جایگاه امامزادگان و بقاع متبرکه دارد. نظارت این مسئله نیز با کمیسیون فرهنگی است و اگر جایی مسئله ای بود می خواهیم که با کمیسیون مطرح کنند.

 

 

 

وی با بیان اینکه در بحث بازسازی و مرمت این بقاع مشکلاتی وجود دارد، تصریح کرد: متولیان امر که به کمیسیون رفت و آمد دارند صحبت هایی را در رابطه با لزوم بازسازی و ترمیم این بقاع با ما داشته اند. ما از سازمان اوقاف می خواهیم هرچه سریع تر به این مسئله رسیدگی کند البته باید توجه داشته باشیم که بقاع و امامزادگان از بودجه دولتی اعتبار ناچیزی را دریافت می کنند و عموما درآمدشان از کمک های مردمی است البته باید توجه داشته باشیم که منبع درآمد همه امامزادگان یکسان نیست، گاهی از یک امامزاده برای امامزاده ای دیگر هزینه می شود.

 

 

 

وی با تاکید بر تقویت بودجه و اعتبارات این اماکن و هزینه کرد آنها به صورت دقیق گفت: در حوزه مرمت و بازسازی اوقاف اختیاراتی دارد که امیدواریم از آن استفاده کند البته شهرداری ها و میراث فرهنگی نیز در این زمینه وظایفی به عهده ارند که باید به این مسئله ورود کنند ولی اصل موضوعه زیر نظر اوقاف است.

کد خبر 1269559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha