۱۰ مسجد شیروان، میزبان برنامه های دهه کرامت

رییس شورای هیئات مذهبی شیروان گفت: برنامه های دهه کرامت از شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه در ۱۰ مسجد این شهرستان شروع شد و تا ۱۰ خردادماه ادامه خواهد شد.

محمد محمدزاده قانعی- رییس شورای هیئات مذهبی شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با اشاره به اجرای برنامه 10 شب 10 مسجد در ایام دهه کرامت اظهارکرد: نخستین روز این مراسم از مسجد باب الحوائج شروع شد و در همان روز جشن برگ دختر به مناسب میلاد باسعادت حضرت معصومه(س) در کوهستان پارک شیرکوه برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در این 10 شب، مساجد باب الحوائج، صاحب الزمان، مسجد محمد رسول الله(ص)، امام خمینی(ره)، جعفر صادق(ع)، ابوالفضلی ها، قمر بنی هاشم، امام زاده نقی الهادی(ع)، امام رضا، مسلم بن عقیل(ع) و در شب پایانی مسجد جامع میزبان برنامه های دهه کرامت شهر خواهد بود.

 

محمدزاده قانعی عنوان کرد: اجتماع مراکز نیکوکاری و گروه های جهادی و تقدیر از فعالان شیروان، اجرای صبحگاه نظامی، تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در محل امامزاده حمزه رضا(ع) از جمله برنامه های اجرا شده در این چند روز اخیر بوده است.

 

رییس شورای هیئات مذهبی شیروان رزمایش امر به معروف و نهی از منکر، جلسه روحانیون، ائمه جماعت مساجد و خادمیاران، توزیع بسته پوشاک مومنانه در بین نیازمندان، بازدید خادمیاران از دادگستری و کاروان زیرسایه خورشید را از دیگر برنامه های دهه کرامت شهرستان بیان کرد.

 

محمدزاده قانعی تصریح کرد: علاوه بر برنامه های مزبور، تمام مساجد سطح شهر و روستا، امامزادگان و بقاع متبرکه در این دهه اقدام به برگزاری جشن روز دختر، تجلیل از دختران، برپایی غرفه عفاف و حجاب، اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی به همراه مسابقات و اهدای جوایز و پذیرایی شیرینی و شربت کردند.

 

اول ذی القعده سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) در تقویم ایران به نام روز تکریم دختران نامگذاری شده و از این روز تا دهم ذی القعده میلاد امام رضا(ع) دهه کرامت نام نهاده شده است.

 

کد خبر 1269570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha