کتاب « توت‌فرنگی‌های روی دیوار » به بازار نشر آمد

کتاب « توت‌فرنگی‌های روی دیوار » داستانهایی درباره فرازهای مهم تاریخ انقلاب از مبارزه علیه رژیم پهلوی تا دفاع مقدس تا پرونده هسته‌ای است که توسط محمد سرشار نگاشته و به همت نشر معارف چاپ و به بازار نشر رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کتاب «توت‌فرنگی‌های روی دیوار» شامل ۱۲ داستان کوتاه است. این داستانها از دوران مبارزات مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی آغاز می‌شوند و با پرداختن به مهمترین مسایل سیاسی ـ اجتماعی ایران ـ همچون دفاع مقدس، دوران سازندگی، دوران اصلاحات، مبارزه با مفاسد اقتصادی، پرونده هسته‌ای و ... ـ تصویری داستانی را از چهل سال تاریخ معاصر ایران ارائه می‌دهند.

 

مجموعه داستان «توت‌فرنگی‌های روی دیوار» یکی از سیاسی‌ترین مجموعه داستان‌های زبان فارسی است که بسیاری از نظریه‌ها، گفتمان‌ها و مساله‌های رایج در فضای سیاسی جمهوری اسلامی ایران در آن طرح شده است.

 

شاید بتوان وجه تمایز این مجموعه را از دیگر مجموعه‌هایی که درباره انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران نگاشته شده‌اند، در این دانست که نویسنده این داستانها، خود، فرزند این انقلاب است و در روزهایی چشم به جهان گشوده که صدای بمبارانهای دشمن بعثی، گوش خانه‌های این دیار را پر کرده بوده است. به همین دلیل، می‌توان این مجموعه را نگاه «نسل سوم انقلاب» به آن دانست. نگاه نسلی که تازه به راه افتاده تا سکان این حرکت را در دست بگیرد. این کتاب با شمارگان 1000 جلد به قیمت هفتاد هزار تومان در 116 صفحه روانه بازار گردیده است.

کد خبر 1269673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha