نمایشگاه خوشنویسی نقش خیال در بیجار برپا شد

سلطانی از برپایی نمایشگاه آثار گروهی هنرمندان خوشنویسی شهرستان بیجار با عنوان «نقش خیال» به یاد هنرمند فقید مرحوم استاد علی اکبر فریدونی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، مهدی سلطانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار در آیین افتتاح نمایشگاه خوشنویسی نقش خیال اظهار داشت: نمایشگاه خوشنویسی نقش خیال  با حضور مسئولين، هنرمندان، خانواده استاد فریدونی، اساتید  به نام و هنرجویان، اعضای انجمن های خوشنویسی شهرهای سنندج، سقز،دیواندره و دهگلان در نگار خانه هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار برپا شده است.

 

سلطانی ادامه داد: این نمایشگاه به مدت یک هفته از تاریخ 6 تا 13 خرداد ماه  پذیرای علاقه‌مندان است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار گفت: این نمایشگاه به منظور معرفی خوشنویسان برجسته شهرستان بیجار به نسل جوان و ترغیب آنان به این هنر ایرانی اسلامی برگزار شده است.

 

سلطانی افزود: در این نمایشگاه که به صورت گروهی برگزار شده است تعداد ۵۰ اثر از ۱۲ هنرمند خوشنویس برجسته شهرستان به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرار گرفته است.

 

وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد فریدونی عنوان کرد: استاد فریدونی متولد 1332 از هنرمندان ممتاز خوشنویسی بیجاری هستند که بیش از ۴۰ سال در زمینه آموزش هنر فعالیت داشتند که حاصل آن تربیت  هنرمندانی بوده است که خود امروز در کسوت استادی به فعالیت مشغول هستند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بیجار در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری همایش امیر نظام گروسی خبر داد و گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره مشاهیر و نامداران منطقه موجب تقویت روح احترام در میان جوانان و نوجوان می‌شود، برگزاری همایش گرامیداشت امیرنظام گروسی نیز در همین راستا است.

 

کد خبر 1269694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha