ای صفای قلب زارم هر چه دارم از تو دارم/  کاروان زیر سایه خورشید به ملایر رسید

امروز هشتم خرداد سال ۱۴۰۲ شهرستان ملایر با حضور کاروان زیر سایه خورشید به پرچم هشتمین خورشید ولایت منور شد و دلها به پنجره فولاد گره خورد

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر روزهای دهه کرامت که می‌شود کرامت امام مهربانیها به گستره ایران زمین  تراوش می‌کند و سالهاست که کاروان زیر سایه خورشید با حمل پرچم روضوی و با حضور خادمان  حرم عشق  در نقاط مختلف  این مرز و بوم حال و هوای ایران را امام رضایی می‌کند.

 امروز هشتم خرداد سال 1402 شهرستان ملایر  به پرچم هشتمین خورشید ولایت  منور شدو دلها به پنجره فولاد  گره خورد.

دلدادگان امام مهربانی‌ها با بوسیدن پرچم گنبد نورانی پیشوای هشتم قدری دل‌های تنگشان آرامش گرفت  و با قرائت صلوات خاصه حضرت رضا(ع) همنوا با صدای خادمان رضوی دل‌ها  را راهی حرم سلطان عشق کرد.

 دیگر دلتنگی اینجا معنایی نداشت  اینجا امروز امام مهربانیها  به هم نظر کرده است.

 

ملایر امروز میزبان کاروان زیر سایه خورشید بود و خادمان رضوی، این خطه از دیار اسلامی را به عطر معنویت امام هشتم علی‌بن موسی الرضا(ع) و قدوم خدام حرمش متبرک کردند و با همراه داشتن پرچم گنبد طلایی امام رضا(ع) معنویت و برکت را برای مردم این شهرستان سوغات آوردند.

 

 ینگی گند اولین مسیر کاروان  زیر سایه خورشید

ینگی کند ، اولین روستای شهرستان ملایر از مسیر همدان بود که مفتخر به میزبانی از کاروان خادمین الرضا(ع) که پرچم متبرک را به خود حمل می کردند، شد. همه اهالی روستا، زن و مرد، پیر و جوانان، نوجوان و حتی کودکان، برخی با پای برهنه با شنیدن صدای چاوش خوانی و صلوات خاصه امام رضا(ع) به استقبال کاروان نور آمدند .

 اینجا وقتی مداح با سوز دل  زمزمه «ای صفای قلب زارم، هر چه دارم از تو دارم» را زمزمه  می‌کند. همه چشمهای عاشقان رضا بارانی می‌شود.

برای آنان که پای رفتن ندارند و اینجا به زیارت امام مهربانیها آمده‌اند  سیل اشک و بعض هایی که مسر باز کرده بود دیدنی است.

میان انبوه جمعیت  صدای هق هق و بریده بریده پیر زنی  خمیده که برای  استقبال از پرچم  مسیر منزل تا میدان روستا را طی کرده  شنیدن دارد که به یکی از خدام می‌گوید  به امام رضا بگو بطلب من هم بیایم ،  من فقط مشهد را از قاب تلوزیون دیده ام دلم به خدا تنگ است مگر امام رضا حج فقرا نیست و خادم  حرم با  بغضی گلویش را فشرده نمک تبرکی امام رضا را به پیر زن قد خمیده هدیه می کند و میگوید مادر حتما سلامت را به آقا خواهم رساند.

 

  اینجا  میان دل های اهالی صاف و ساده روستا فقط سیل اشک می بینی و  زمزمه هایی که گره می خورد به ضریح نورانی آقای عشق .  

دود اسپند و سلام و صلوات می‌ماندو دستهایی که دوست ندارند از  پرچم متبرک و خادمان کاروان زیر سایه خورشید  خدا حافظی کند  و حالا در لحضات خداحافظی کاروان را با اشکها و التماس دعا و سلام بدرقه می کنند و کاروان حامل سلام هزاران نفری است که باید به امام مهربانیها برسد

 

 گلباران گلزار شهدا

"کاروان زیر سایه خورشید"  سپس با حضور در بهشت هاجر ملایر  باگلباران  و زیارت گلزار شهدا به مقام شامخ قهرمانان واقعی وطن ادای احترام کرده و سپس با حضور درمرکز  توانبخشی کودکان معلول نسیبه  با کودکان چشم انتظار این مرکز دیدار می‌کنند. اشک شوق تنها دارایی کودکان این مرکز است  برای یک استقبال گرم از خدام الرضا (ع)  و این کودکان چه زیبا با این دارایی ارزشمند از پرچم پذیرایی کردند. اینجا دیگر بغض و اشک تمامی ندارد و فقط نگاه معصومانه  کودکان این مرکزخود هزار حرف است  که شفای  خود را از ضامن آهو می‌طلبند.

 

 

 حضور در دفتر امام جمعه 

در ادامه  کاروان زیر سایه خورشید  در دفتر امام جمعه ملایر حضور یافته وانجام سخنرانی روحانی اعزامی از آستان مقدس رضوی در رابطه با سیره و سبک زندگی امام هشتم و کرامات آن حضرت، مداحی، توزیع نذورات، زیارت پرچم متبرک صحن و سرای امام رئوف، برنامه های کاروان در دفتر امام جمعه ملایر است.

  خبرنگاران ملایر زیر سایه خورشید رضوی

دفتر سرای اهل قلم  ملایر مقصد بعدی کاروان  زیر سایه خورشید رضوی است  امسال برای اولین  بار است که  این افتخار برای اصحاب رسانه ملایر رقم خورده است و آقا به این قشر نظر ویژه داشته اشتیاقی وصف ناشدنی بین خبرنگاران ملایر ایجاد شده  کاروان خدام رضوی با حضور در سرای اهل قلم ملایر این سرا را معطر به عطر رضوی کرده و خبرنگاران ملایر در زیر سایه خورشید خود را بیمه می‌کنند تا برای همیشه این افتخار را  با خود به یدک بکشند که  میزبان  خادمان حرم سلطان عشق بوده اند.

 

 رسانه ها برای حق و مسیر ائمه قلم بزنند

 

حجت الاسلام علی توسلی   در این دیدار اصحاب  رسانه را خط مقدم در جبهه فرهنگی دانست و گفت: شما خبرنگاران افسران جنگ نرم هستند  که با جهت گیری درست و مثبت به سمت اعتلای کلمه حق و بالا بردن پرچم اهل بیت  تلاش می کنید و این ارزش بزرگی است.

 مبلغ کاروان  زیر سایه خورشید با گریزی کار رسانه در طول تاریخ  افزود: رسانه در همه زمانها فعالیت داشته اما شکل آن عوض شده  و جایگاه و کارکرد آن از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده  است.

 وی با بیان اینکه در زمان ائمه اطهار نیز رسانه ها بوده و تاثیر گذاری خود را داشته اند گفت:  شکل رسانه ها در زمان ائمه در قالب، منبر، شعر،  رجز خوانی و.. بوده که  بسیاری از حوادث و ظلم هایی  آن زمان بر ائمه معصومین را به تصویر کشیده است.

 وی با بیان اینکه خود ائمه نیز دیوان هایی منسوب در قالب شعر داشته و خود یک رسانه گویا بوده اند افزود: کار رسانه بسیار بالا و حائز اهمیت است و تاثیر گذاری  بالایی دارد.

وی خطاب به رسانه های شهرستان ملایر تصریح کرد: کار شما باید با هدف رضای خدا و در راستای حق باشد وبالا بردن پرچم ائمه اطهار باشد و اگر با این هدف جلو بروید به سعادت دست پیدا می‌کنید.

توسلی با بیان اینکه شاعرانی چون دعبل خزایی و ... با سرودن اشعاری ارزشمند به اسسلام و اهل بیت خدمت کردند گفت:  امروز نیز خبرنگاران و رسانه های ما باید با تاسی به ائمه اطهار در راستای اعتلای پرچم حق گام بردارند.

 وی یادآور شد: امروز یک قلم زیبا و تاثیر گذار می تواند از هزاران دقیقه سخنرانی و یا کتاب و بیان تاثیرگذارتر بوده و یک شعر می‌تواند دنیایی را متحول کند که نمونه آن شعر سلام فرمانده بود که انقلابی بزرگ را به پا کرد.

 

توسلی خطاب به رسانه ها گفت: این سلاح دست شما است و باید  در مسیر ولایت و معارف اهل بیت گام بردارید و  با امیدواری حال مردم را خوب کنید .

 وی با استناد به حدیثی از ائمه اطهار که فرمود « اگر مردم زیباییهای کلام ما را ببیند از ما تبعیت می‌کنند»یادآور شد:  امروز احیای معرف ائمه امروی ضروری است و هر کس در مسیر احیای آن گام بردارد  در سایه عنایات ائمه معصومین است

 عکس یادگاری با خادمان آخرین برنامه در سرای اهل قلم بود.

دیدار با خانواده شهید نظری

 دیدار با خانواده شهدا مقصد دیگر است که کاروانیان برای جلا دادن به دل هایشان راهی آن شده و به دیدار خانواده شهید مدافع امنیت شهید علی نظری رفته و با اهدای تبرکی خانواده معظم این شهید والامقام  را مهمان خوان رضوی کردند.

 خورشید غروب کرده و کاروان زیر سایه خورشید  در محل استراحتگاه خود حضور یافته تا  در آخرین برنامه حضور خود در شهرستان ملایر میهمان اجتماع امام رضایی های این شهر باشند.

 

 اجتماع  امام رضایی های ملایر

مشتاقانی که از ساعتها قبل با حضور در  پارک سیفیه ملایر  یک صدا  سرود  یا امام رضا و رضا جانم رضا جانم  را زمزمه می کنند.

سخنرانی فرماندار ملایر، مداحی مداحان برجسته، برنامه های متنوع فرهنگی،  مسابقه و قرعه کشی سفر مشهد مقدس بین حاضران از آخرین برنامه های  کاروان زیر سایه خورشید در ملایر است.

  

 

 گزارش فاطمه رحمتی، ملایر

 

کد خبر 1269701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha