حجت الاسلام وافی: بقاع و امامزادگان ظرفیت مهمی در تحقق اهداف مهرواره هوای نو/ ملتجی: تحقق گفتمان هیئت به عنوان یک نهاد اجتماعی

در جریان برگزاری دومین نشست هیئت داوران مهرواره هوای نو نسبت به مسئله ارتباط و حمایت بقاع و امامزادگان ذیل اجرای برنامه ها و اهداف این مهرواره و تبدیل هیئات به عنوان یک نهاد اجتماعی تاکید شد.

به خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، دومین نشست داوران مهرواره هوای نو امروز دوشنبه 8 خرداد در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار شد. این نشست در بخش های نخست میزبان کمیسیون های مختلف با حضور بیش از 100 داور دومین مهرواره هوای نو بود و در بخش دوم با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی وافی مدیر بخش فرا هیئت دومین مهرواره هوای نو، حجت الاسلام والمسلمین مجید باباخانی رییس سازمان هیئت و تشکل های دینی و وحید ملتجی دبیر مهرواره هوای نو برگزار شد.

 

بر پایه این گزارش، حجت الاسلام والمسلین وافی، مدیر بخش فرا هیئت دومین مهرواره هوای نو طی سخنانی با اشاره به فعالیت های این بخش اظهار کرد: فرا هیئت مجموعه ها و اشخاص و ارگان هایی که یا هیئت نیستند اما برای هیئت کار می کنند و یا هیئت و مجموعه تشکل هستند اما زیر نظر سازمان نیستند را شامل می شود.

 

وی با اشاره به سخنان حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ایشان با مباحث مربوط به هیئت آشنایی کاملی دارند و اکنون نیز در سازمان اوقاف این هم افزایی، همدلی و همراهی وجود دارد و امیدواریم در ابعاد مختلفی در جریان مهرواره هوای نو بیش از پیش متبلور شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین وافی تصریح کرد: مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه با مجموعه هایی مرتبط هستند که هیئت نیستند اما ظرفیت های بسیار بالایی دارند از جمله بقاع و امامزادگان که کارهای خیریه را رصد می کنند که امیدواریم سازمان اوقاف افرادی را که در ارین عرصه فعالیت دارند جهت هرچه بهتر برگزار شدن فعالیت های مهرواره هوای نو با ما مرتبط کنند.

 

در ادامه، وحید ملتجی، دبیر مهرواره هوای نو طی سخنانی اظهار کرد: ما در برگزاری این مهرواره دو سیاست و هدف داشتیم که برایمان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، نخست اینکه هیئات آغوش خود را به روی 85 میلیون ایرانی باز کنند که این هدف خود را در داوری های مهرواره نشان می دهد.

 

وی ادامه داد: مسئله دوم ارتقای نگاه مردم به هیئت است که این مهم مستلزم نگاه رسانه ای است و در این عرصه یکی از عمده ترین نگرش هایی که رسانه ارایه می دهد، نگاه مناسبتی خاص به هیئات است چرا که همه ظرفیت های هیئات در رسانه ها به نمایش نیامده است.

 

ملتجی با بیان اینکه 41 رشته در دومین مهرواره هوای نو وجود دارد، گفت: هر کدام از این رشته ها منتخبانی دارد اما مسئله و هدف این مهرواره این است که هیئت می تواند موتور پیشران انقلاب اسلامی باشد. مهرواره هوای نو به دنبال آن است که گفتمان هیئت به عنوان یک نهاد اجتماعی در جامعه جلودار باشد.

 

کد خبر 1270738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha