نیازمندان و فقرا در اولویت مصرف زکات هستند

به گفته صالحی، اولویت مصرف زکات نیازمندان و فقرا هستند از اینرو سال گذشته ۹۳ درصد مبلغ زکات در امور محرومین و نیازمندان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، روح اله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران از پرداخت ۶۰ میلیارد تومان زکات در استان زنجان خبر داد و گفت: فعالیت‌های تبلیغی گسترده ای در نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات در استان انجام شده است.

 

وی با یادآوری اینکه گسترش عدالت و کاهش فقر در جامعه از آثار و برکات پرداخت زکات در جامعه است، یادآور شد: سال گذشته ۸۰ هزار خدمت از محل پرداخت زکات در استان ارائه شده است.

 

صالحی با یادآوری اینکه خدماتی که از محل زکات جمع آوری شده به نیازمندان و فقرا اهداء می شود در سرفصل‌‌های درمان، معیشت و تحصیل است، ادامه داد: سال گذشته ۹۳ درصد مبلغ زکات در امور محرومین و نیازمندان هزینه شده و مابقی نیز صرف امور عمرانی و عام المنفعه شده است.

 

وی یکی دیگر از اقدامات کمیته امداد استان زنجان را حمایت از خانواده های نیازمند بهبود تغذیه خواند و افزود: سال گذشته ۷ هزار و ۸۰۸ مادر و کودک زیر ۵ سال نیازمند بهبود تغذیه از کمک‌‎های حمایتی کمیته امداد در قالب سبدهای تغذیه‌ای بهره‌مند شدند.

 

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان خاطرنشان کرد: طرح حمایت تغذیه ای از کودکان زیر ۵ سال و مادران باردار به صورت دوره‌ای اجرا می‌شود و کودکان بهبودیافته از چرخه دریافت سبد غذایی کمیته امداد خارج‌ و افراد جدید جایگزین آن‌ها می‌شوند.

 

کد خبر 1270808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha