سازمان اوقاف مسایل مربوط به بقاع متبرکه و امامزادگان را به خوبی ساماندهی نکرده است

عضو مجمع روحانیون مجلس با تاکید بر لزوم بازسازی امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: سازمان اوقاف به خوبی مسایل مربوط به این اماکن را ساماندهی نکرده است.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد لزوم بازسازی، توسعه و مرمت امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: این اماکن محل اجتماع و آموزش و تربیت شده اند. خیلی از اجتماعات و تجمعات را در این اماکن برگزار می کنیم، خیلی از مردم در شب های قدر و ولادت امامان معصوم در این اماکن جمع می شوند.

 

 

 

عضو مجمع روحانیون مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این اماکن از حالت صرفا زیارتی خارج شده اند؛ حتی در بحث غیر این تجمعات هم به دلیل توسعه فضاهای اطراف شان و ترددهایی که وجود دارد، مردم برای اوقات فراغت به این اماکن مراجعه می کنند.

 

 

وی ادامه داد: لازم است که مردم اگر قرار است در این اماکن به زیارت و مراسم های مذهبی شان بپردازند با دید دیگری یک وفاق نسبی را داشته باشند.

 

 

فلاحی تاکید کرد: متولی اصلی این اماکن سازمان اوقاف است که متاسفانه اوقاف به خوبی به اینها رسیدگی نکرده است و انتقاداتی نیز در بحث روند رسیدگی اوقاف به این اماکن داریم که همه اینها را نتوانسته است ساماندهی کند.

 

 

وی بیان کرد: شاید در برخی جاها مشکلات اعتباری وجود داشته باشد ولی مشکل بیشتر بحث مدیریتی است که باید اراده جدی وجود داشته باشد.

کد خبر 1270979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha