مسجد ظرفیت تشکیل جمع‌های مومنانه بانوان و رشد و ارتقای آنان را دارد

سعیدی‌نژاد با بیان اینکه تجربیات موثری از حضور و فعالیت بانوان در مساجد وجود دارد، گفت: مساجد می‌توانند محور تشکیل جمع‌های مومنانه و بستر رشد و شکوفایی بانوان باشند.

«عاطفه سعیدی نژاد»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان بر لزوم تسهیل حضور بانوان در فعالیت های مساجد تاکید و اظهار کرد: برای ایجاد یک وحدت رویه، ارایه تصمیمات لازم در بحث سیاست های کلان مساجد و هماهنگی های لازم برای فراهم کردن حضور بانوان در خانه های خدا، تاکنون جلسات مفصلی برگزار شده و در این زمینه شورای هماهنگی نیز با حضور دستگاه های متولی مساجد تشکیل شده است.

 

مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: یکی از سیاست هایی که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برای رونق حضور بانوان در مساجد به صورت جدی مورد توجه و مورد پیگیری بوده، این است که یکی از اعضای هیئت امنای مساجد حتما از بانوان باشد.

 

سعیدی نژاد با اشاره به شناسایی و معرفی نیروهای زبده بانوان گفت: به طور مثال در برگزاری مهرواره هوای نو، تلاش شد حضور بانوان در اولویت قرار گیرد، امروز ظرفیت جدی از بانوان در کل کشور در عرصه های مختلف فعالیت می کنند و هیئت و مسجد، می تواند محور شکل دهی جمع های مومنانه و زمینه ساز رشد، شکوفایی و هویت بخشی به استعدادهای بانوان باشد.

 

مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: تجربیات اثرگذاری از حضور و فعالیت بانوان در مساجد وجود دارد که باید به درستی بازخوانی و معرفی شود، تا شاخص ها و تابلوهایی برای مساجد و تشکل های مذهبی کشور باشد. سازمان تبلیغات اسلامی نیز به صورت جدی و موثر اهتمام ویژه ای برای معرفی الگوهای برتر بانوان و شکل گیری جریان های اثر گذار جدید متناسب با نیازهای فعلی در عرصه فعالیت های تشکلی و مسجدی دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1271012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha