حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) زمینه ساز آموزه‌های معنوی و الهی بودند

حاتمی با بیان اینکه خداوند حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) را زمینه ساز آموزه‌های معنوی و الهی قرار داد گفت: این ۲خواهر و برادر حلقه وصل انسان‌های وامانده و متحیر در عالم خاک به عالم بالا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، محمدرضا حاتمی_ مدیر هیات رزمندگان اسلام شهرستان رشت در جشن میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت که در حسینیه جامعه الحسین رزمندگان اسلام رشت برگزار شد اظهار کرد: دهه کرامت، ایام مبارکی است که ابتدا با میلاد کریمه اهل بیت، حضرت معصومه(س) آغاز و انتهایش با میلاد، علی ابن موسی الرضا(ع) به پایان می‌رسد.

حاتمی افزود: نوع نگاه و برخورد این خواهر و برادر به نحوی است که وقتی امام رضا(ع) را به توس تبعید می‌کنند، خواهر تاب نمی‌آورد و برای دیدار برادر و در حقیقت امام خویش به ایران سفر می‌کند که البته این دیدار میسر نمی‌شود.

وی گفت: اگر به زندگی حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) بنگریم، مشاهده می‌کنیم که خداوند ایشان را زمینه ساز آموزه‌های معنوی و الهی قرار داده به عبارتی این 2خواهر و برادر حلقه وصل انسان‌های وامانده و متحیر در عالم خاک به عالم بالا هستند و آنجا که قلب انسان دچار خستگی و افسردگی می‌شود در ارتباط با این دو گوهر ناب به تعادل می‌رسد.

حاتمی با بیان اینکه فرهنگ ملی و دینی ما ایرانیان از یکدیگر جدا و قابل تفکیک نیست، اظهار کرد: از آنجا که فرهنگ سرچشمه و ریشه پیشرفت جامعه است و جامعه‌ای که مبتنی بر فرهنگ باشد به توسعه پایدار دست پیدا می‌کند، امام رضا(ع) نیز وجود مقدسشان تاثیر بسزایی در رشد فرهنگ جامعه ایرانی داشت.

گفتنی است، این مراسم با حضور پرشور عاشقان اهل بیت(ع) و با سخنرانی حجت الاسلام سجاد خداپرست و مولودی خوانی همراه بود.

کد خبر 1271134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha