صدور ۳۳ مجوز اجرای پروژه های پدافند غیرعامل در خراسان جنوبی

طالبی گفت: یک درصد سرجمع اعتبارات تملک داریی باید در حوزه پدافند غیرعامل هزینه شده و در این خصوص ۸۸ دستگاه اجرایی در استان اعتبارات برنامه تکلیفی دارند که تاکنون ۳۳ درخواست ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدرضا طالبی-  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان جنوبی – امروز (۱۱ خرداد) در اولین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: برنامه های ابلاغی وزارت کشور و سازمان پدافند عامل ملاک عمل دستگاه های اجرایی است و در قالب تفاهم نامه برنامه سالانه باید اجرایی شود از طرفی فقط درخواست‌‍هایی که مجوز سازمان پدافند غیرعامل را کسب کند قابلیت اجرا خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه مشاوران ذیصلاح در دستگاه‌های اجرایی برای ارایه طرح های پدافند غیرعامل  مسولیت دارند و باید از این طریق مطالعات لازم تکمیل شود، افزود: اما برخی مراکز حساس و مهم هستند که باید با طبقه بندی خاص استعلام‌های امنیتی برای جذب مشاور انجام شود گرچه از ظرفیت‌های استانی برای انجام مطالعات در حوزه پدافند غیرعامل می‌توان استفاده کرد تا در حوزه برنامه ای عقب ماندگی نداشته باشیم.  

 

طالبی ادامه داد: اجرایی شدن طرح جامع پدافند غیرعامل شهر بیرجند نیز اهمیت دارد که باید به خوبی به آن پرداخت و حریم مراکز مهم و خطرساز نیاز است که مشخص شود زیرا از آن پس در محدوده  این مراکز واگذاری زمین قابل توجیه نیست.  

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه مخازن سوخت شرکت نفت استانداردهای لازم را دارد، گفت: طبق این استانداردها امکان نشت سوخت از مخازن وجود ندارد و تاکنون خلاف ضوابط و استاندارد موردی مشاهده نشده است.

 

وی تأکید کرد :دستگاه‌های اجرایی باید همکاری لازم را در خصوص برگزاری مانور قطع برق داشته باشند و در طول سال به طور مستمر نیاز است این آمادگی ایجاد شود.  

 

طالبی در ادامه گفت: پدافند غیر عامل نوعی دفاع غیر نظامی است که باید بدون استفاده از صلاح و تجهیزات اقداماتی انجام دهیم تا اگر به هر دلیلی با واقعه تهاجمی مواجه شدیم حداقل خسارت وارد شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان جنوبی عنوان کرد: به جهت موضوعات دفاعی و نظامی با رهنمود های امامین انقلاب به سطحی رسیده ایم که هیچ ابرقدرتی جرات تعرض ندارد و همه سیاستمداران دنیا به آن واقف هستند.  

 

وی افزود: باید به سمتی پیش برویم اگر اتفاقی پیش آمد از وارد آمدن خسارت به مراکز مهم،حساس و حتی عادی جلوگیری کرد و کمترین خسارت متحمل شود.  

 

معاون سیاسی استاندار با تأکید بر اینکه سایت اداری در شهر بیرجند هم باید با معیارهای سنجیده جانمایی شود تا در بحث پدافندی دچار خسارت جدی نشویم یادآور شد: شهرداری ها باید در خصوص رعایت الزامات پدافندغیرعامل در ساخت و سازهای شهری سختگیری کافی داشته باشند.

 

وی گفت: اگر اصول پدافند غیرعامل در حوزه‌های عمرانی لحاظ شود در بحران‌های طبیعی و غیر مترقبه کمترین آسیب‌ها و خسارت را متحمل می‌شویم.  

 

طالبی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال ضربه زدن است و یکی از نگرانی‌ها در التهابات آسیب به زیرساختهاست لذا مسئله ایمن سازی باید جدی گرفته شود.  

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه هرگونه هزینه کرد در راستای پدافند غیرعامل سودآور است از شهرداری بیرجند به خاطر رعایت اصول پدافند غیرعامل تقدیر کرد.
 

به گفته وی؛ تا ابتدای شهریور امسال گزارش اقدامات انجام شده در خصوص برنامه ابلاغی ۱۴۰۱ در زمینه پدافند غیر عامل و به همراه مستندات باید ارایه شود و هیچ عذری از هیچ مدیری در خصوص عقب ماندگی جلسات کارگروه‌ها پذیرفته نیست.

 

 

کد خبر 1271158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha