امام خمینی (ره) تربیت شده مکتب اسلام و عبد واقعی خداوند بودند/ برگزاری مراسم بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در کرمانشاه

عبدی گفت: امام خمینی (ره) تربیت شده مکتب اسلام و عبد واقعی خداوند بودند، لذا به آنچه که تکلیف تشخیص می دادند، عمل می کردند.

مهدی عبدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تسلیت بمناسبت فرارسیدن سی‌وچهارمین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) ،گفت: روش سیاسی و بینش امام راحل از ایمان، معرفت عمیق دینی و الهی نشأت گرفته بود و شیوه رهبری ایشان نیز ویژگی های خاص و منحصر به فردی داشت.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: تأمل و تدبیر در تصمیم گیریها، مشورت با صاحب نظران، شنیدن همه دیدگاه ها، سعه صدر در برخورد با مخالفان تا جایی که به اصول و آرمان ها لطمه ای وارد نکند، صراحت در میان نظرات، امانت داری و حفظ اسرار یاران و همراهان، استفاده و بهره برداری از همه نیروهای دارای صلاحیت در سپردن امور به آنان، برخورد متواضعانه، عاطفی و اخلاقی با همراهان و همکاران، رعایت حیثیت و حرمت اجتماعی دست اندرکاران، اعمال شیوه های تربیتی و اخلاقی بیش از شیوه های ادارای و حکومتی از مهم ترین نکاتی است که در روش رهبری امام (ره) به چشم می خورد؛ کما این که همین شیوه ها، موجب شد تا توده های مردم در اطاعت از فرمان ایشان سر از پا نشناسند.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی اقدامات مهم امام (ره) تربیت کادر انقلابی بود ایشان در سال های پیش از انقلاب به تربیت گروهی از شاگردان مورد اعتماد، معتقد و توانا همت گماردند و با حضور در شهرها و مناطق مختلف در زمینه سازی و تداوم انقلاب و از جمله در بسیج عمومی و گسترش ایدئولوژی انقلاب نقشی گسترده بر عهده داشتند.

 

عبدی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) با قیامش علیه ظلمت ها، بعثت انبیا و امامت اوصیا را در خاطره‌ها زنده کرد و با پایمردی آن یگانه دوران،  انقلابی به وجود آمد که «اعجاز قرن» نامیده شد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن سالروز ارتحال امام (ره) و مراسمات مختلف ،اظهار کرد: مراسم و برنامه های مختلفی در سطح استان اجرا خواهد شد که شاخص ترین آنها مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در روز یکشنبه۱۴خرداد و راس ساعت۱۰صبح در مقابل مسجدجامع کرمانشاه با سخنرانی حضرت آیت‌الله سعیدی رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی‌کل قوا  برگزار خواهد شد .

 

وی گفت: مراسم بزرگداشت سالگرد شهدای قیام خونین۱۵ خرداد ۴۲ در روز  یکشنبه ۱۴خرداد بعد از نماز مغرب و عشاء در شهرک الهیه مسجد چهارمین شهید محراب و با سخنرانی حضرت آیت‌الله علما(دامت برکاته) نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه برگزار می شود.

 

عبدی تاکید کرد: تبدیل مساجد و تکایا به مراکز آغاز تظاهرات و نقش شبکه روحانیت در سراسر کشور که همه مبتنی بر نقش امام (ره) در رهبری انقلاب بود، حرکتی بسیار گسترده و قدرتمند ایجاد کرد که رژیم شاه و حامیان خارجی آن را غافل گیر و ناتوان از انجام هر گونه عکس العمل بازدارنده کرد.

 

کد خبر 1271230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha