قیام ۱۵ خرداد زمینه ساز تشکیل نظام اسلامی شد

امام جمعه شهرستان قرچک گفت: قیام خونین پانزده خرداد زمینه ساز تشکیل حکومت الله و نظام اسلامی در کشور ایران شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شهرستان های استان تهران، حجت‌الاسلام حجت الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان  قرچک در خطبه های نمازجمعه این هفته این شهرستان اظهارداشت: در ایام فراموش نشدن امام عزیز، قائم بی بدیل در عصر غیبت، امام خمینی (ره) قرار داریم،  به عموم ملت ایران اسلامی و همچنین امام عصر (عج) تسلیت عرض میکنیم.

وی پیرامون خصوصیات امام راحل افزود: امام راحل عبد صالح خدا بود، ایشان بلاشک جانشین انبیأ و اولیا بودند، همه صفات بزرگان در تاریخ اسلام را در ایشان می دیدیم و از دست دادن ایشان یک داغ سنگینی برای امت شیعه و مسلمان جهان ایجاد کرد.

امام جمعه قرچک گفت: عقل سلیم، حکمت والا، دانش الهی و دوست و دشمن شناسی ایشان با تعابیر خود عصر جدیدی در تاریخ اسلام ایجاد کردند، خارجی ها و بیگانگان نیز به دانش، آگاهی و رهبری بی نظیر ایشان اعتراف میکنند.

حجت الاسلام اسماعیلی فضائل اخلاقی و رفتاری امام راحل را بیشمار دانست و تصریح کرد: امام راحل ترویج دهند منطق هیهات من الذله بود، ایشان رواج دهنده منطق مقاومت بودند، نتیجه نهضت ایشان پیروزی های حق علیه باطل در شکست به تکفیری های داعشی و افول آمریکا و رژیم صهیونسیتی است.

خطیب نمازجمعه قرچک تشریح کرد: انقلاب و اسلام را هدایت فرمودند که همه جهانیان به این پی بردند که منطق نجات دهنده بشریت منطق اسلام ناب محمدی (ص) است و به این مهم همگان اعتراف میکنند.

وی در پایان با اشاره به قیام خونین مردم دیار ۱۵ خرداد بیان داشت: از منطق شهدای ۱۵ خرداد ایثار و از خود گذشتگی، پشتیبانی از مرجعیت دینی، حمایت تمام قد برای اسلام رفتند و این حرکت آنها زمینه ایجاد انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت الله شد.

 

کد خبر 1271266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha