امت اسلام همچنان به اندیشه و رویکرد امام خمینی(ره) نیازمند است

به مناسبت سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در بیانیه ای تاکید کرد: امت اسلام همچنان به اندیشه و رویکرد امام خمینی(ره) برای مقابله با استکبار آمریکایی نیازمند است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین به مناسبت سی و چهارمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره)  در بیانیه ای، به رهبر انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای، ملت مسلمان ایران، جهان عرب و اسلام و حوزه های علمیه تسلیت گفت و افزود: امام خمینی (ره) احیاگر دین نبوی، باعث نوسازی قرن و احیای سنت شد و در زمانی که ملت در خوابی عمیق به سر می برد، انقلاب اسلامی آمد تا سلطنت، فساد، رژیم شاهنشاهی و ظلم را ریشه کن کند وعزت و آزادی و حاکمیت را به ملت ایران و ملت عرب و اسلامی باز گرداند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار جمهوری اسلامی در ایران و مقابله با توطئه های مختلف برای سرنگونی نظام اسلامی و با وجود تلاش قدرت های بزرگ برای حمایت از جنبش های تجزیه طلب و تقسیم ایران و سپس جنگ تحمیلی رژیم بعثی صدام که هشت سال به طول انجامید، اما امام راحل فلسطین و قدس شریف اولین قطب نما برای حمایت از فلسطین و قدس شریف بود.

 

امام خمینی(ره) معتقد بود رژیم صهیونیستی غده سرطانی است که باید ریشه کن شود، پس سفارت اسرائیل را بست و آن را سفارت فلسطین کرد و سپس بیانیه تاریخی خود را برای بزرگداشت روز جهانی قدس 43 سال پیش در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان صادر کرد و این روز به گزینه ای برای محور مقاومت تبدیل شد و پس از آن امام راحل دستور تأسیس حزب الله و مقاومت اسلامی در لبنان را برای ریشه کن کردن ریشه های موجودیت موقت و غاصب صهیونیستی از سرزمین لبنان و فلسطین صادر کردند و ایشان از مجاهدان و مبارزان حزب الله تجلیل کرد و گفت: جهاد فرزندان حزب الله لبنان حجت الهی بر علمای جهان اسلام است.

 

ائتلاف جوانان 14 فوریه بحرین بار دیگر تاکید کرد: امام راحل با اندیشه، روش، اعتقاد راسخ، راه انقلابی، رسالت الهی و اعتقاد به توانایی ملت، با شعار «ما توانا هستیم» تغییر ایجاد کرد و بر اساس آنچه در منطقه و جهان و نقش آمریکا در جهان آن روز می گذشت، حکومت «تفرقه بینداز و حکومت کن» را برچید و از اولین لحظه پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آرمان فلسطین را در اولویت قرار داد.

 

امام خميني (ره) نيز در قرن چهاردهم هجري قمري به عنوان مبتكري فكري، فرهنگي، انقلابي و تبليغي براي اين ملت اسلامي كه که در ۱۹۶۷ میلادی از آمریکا و صهیونیسم سیلی خورده بود به پاخاست.

 

وی با فرهنگ و رویکرد دینی، فکری و فرهنگی خود حیات را حوزه های علمیه بازگرداند و با آموزش ولایت فقیه و حکومت اسلامی در حوزه ها و مدارس علمی آن را از رویکرد سنتی خود به رویکرد انقلابی در برابر حکومت های طاغوتی تبدیل کرد.

 

در سی و چهارمین سالگرد رحلت ایشان، امت اسلام همچنان به اندیشه و رویکرد و خط و انقلاب و پیام او برای مقابله با استکبار آمریکایی و غربی و صهیونیستی که بار دیگر در تلاش برای اشغال کشورهای جهان اسلام و عرب و جهان است، نیازمند است.

 

بنابراین، دیدگاه امام راحل درباره مقاومت این بود که تنها راه، مقاومت در برابر استکبار جهانی و آمریکا شیطان بزرگ بود که همواره همراه با متحدان غربی خود، همچنان ایران را از نظر سیاسی، اقتصادی و مالی در یک محاصره ناعادلانه قرار داده اند تا جمهوری اسلامی و نظام انقلابی اسلامی آن الگوی همه ملت های عرب، اسلامی و بین المللی نشود.

 

امروز در سالگرد ارتحال ایشان، لازم است زندگینامه، مجاهدت و جهاد و نحوه مدیریت انقلاب اسلامی و مردم ایران، ایستادگی در برابر استکبار جهانی، حمایت مستمر از نهضت های اسلامی و آزادیبخش و ایشان را بخوانیم. اندیشه نورانی صدور انقلاب و فرهنگ و رویکرد آن به ملتهای جهان که به دنبال آزادی و رهایی از انقیاد در برابر استکبار جهانی هستند، علاوه بر رویکرد خود، از مقاومت فلسطین و لبنان و بزرگان حمایت کرد و پیروزی هایی بر صهیونیست های یهودی به دست آورد.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: ما اطمینان کامل داریم که حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) جانشین صالح ایشان بوده و رهبری جمعیت جمهوری اسلامی را بر عهده داشته و از آن زمان، آرمان های امام روح الله موسوی خمینی، ملت ایران و آنچه شهدای صالح در راه سرافرازی، آزادی، عزت و استقلال داده اند، محقق کرده است.

 

امام خامنه‌ای از زمان رهبری انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در ایران، علاوه بر مقاومت اسلامی، حزب‌الله و مقاومت اسلامی عراق به حمایت از آرمان فلسطین و مقاومت فلسطین و مقاومت یمن ادامه داده‌اند و با صراحت گفته اند که جمهوری اسلامی از هر فردی که در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت کند و به دنبال ریشه کن کردن آن باشد، حمایت خواهد کرد.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت رهبری حکیمانه و خردمندانه امام خامنه‌ ای و به برکت نهادهای انقلابی که از انقلاب و جمهوری اسلامی حمایت می ‌کنند و در راس آنها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه قدس که از جنبش‌های آزادی ‌بخش و جنبش‌های مقاومت فلسطین و لبنان حمایت می‌ کنند با صلابت، قوی و منسجم با سرعت پیش می‌رود.

 

ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین گفت:  در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) ضمن درود به روح مطهر ایشان اعلام می‌ کنیم که ما همچنان پیرو خط و رویکرد و پیام انقلابی و دینی و الهی ایشان در راه تحقق عدالت انسانی و رهایی مردم بحرین و سایر ملت‌ها از زیر یوغ استکبار جهانی، آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب صهیونیستی هستیم.

کد خبر 1271431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha