امام (ره) تفکری ماندگار و حقیقتی جهانی است

حجت الاسلام عرب انصاری گفت: امام خمینی (ره) حقیقتی ماندگار و فراتر از شخص و شخصیت است و یک حقیقت جهانی، مفهومی، انقلابی و تفکری ماندگار است که هیچ کس نمی تواند امام (ره) را حذف کند.

حجت الاسلام محمد مهدی عرب انصاری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد ابعاد شخصیتی امام (ره) با بیان این سوال که چرا همه با امام(ره) همراه شدند، گفت: پاسخ این سوال این است که همه دشمن واحد داشتند که این دشمن شناخته شده بود و اتفاق نظر و اجماعی میان تمام انقلابیون بود و آن این بود که در زندان های مختلف رژیم ستمکار پهلوی همه از مذهبیون، روحانیون، مجتهدین و گروه های سیاسی و حتی چپی ها حضور داشتند و دشمن تمام آنها رژیم پهلوی بود و به طور طبیعی وقتی جمعی دشمن واحدی دارد می تواند در یک اصل متحد شود.

 

 

معاون حقوقی، امورمجلس و هماهنگی استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: برخی انقلابی را می خواستند که امام (ره) آن را معرفی کرده بود و برخی به دنبال مقاصد خود بودند و همراهی با امام را یک گذر زمانی می دانستند تا زمانی که رژیم سرنگون شود و پس از آن به دنبال برنامه های خود باشند یعنی برنامه های سازمان یافته و از پیش تعیین شده را دنبال می کردند.

 

 

وی با اشاره به توده ها و عموم مردم در انقلاب گفت: عموم مردم صحبت های امام (ره) را برخاسته از اسلام ناب و اسلام انقلابی و متکی به قرآن و نهج البلاغه می دانستند و می دانستند که امام با مبنایی درست صحبت می کند و در نظام فکری ایشان خدا، معنویت، عدالت، حق طلبی، مبارزه با ظلم و توجه به تمام مردم وجود دارد و این امر مطلوب مردم واقع شد و آن قدر شعارها و آرمان های امام خوب، جذاب و نورانی بود که موجب جذب عمومی شد.

 

 

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) حقیقتی ماندگار است و فراتر از شخص و شخصیت است و یک حقیقت جهانی، مفهومی، انقلابی و تفکری ماندگار است که هیچ کس نمی تواند امام ره را حذف کند. این امام (ره) همان شخصیتی است که قریب به سه میلیون نفر به استقبال آن رفتند و چندین میلیون نفر در زمان رحلت ایشان را بدرقه کردند و در کل دنیا از رهبران بی نظیری است که محبوبیت ایشان در زمان رحلت بیش از زمانی بود که وارد ایران شدند.

 

 

وی گفت: نام امام (ره) در این انقلاب ثبت و درج است و رهبر انقلاب فرمودند "این انقلاب بدون نام امام خمینی (ره) در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست" یعنی انقلاب ما با نام امام خمینی (ره) شناخته شده است. ایشان بنیانگذار انقلاب اسلامی است و همانند همان نقشی که ما برای پیامبر (ص) می دانیم که از اسلام حذف نمی شود امام (ره) نیز از انقلاب هرگز حذف نمی شود و باید توجه داشته باشیم که اگر انقلاب قرار است در چهارچوب صحیح حرکت کند  باید به سمت آرمان های امام (ره) حرکت کند.

 

 

وی گفت: امام ره همواره و هر روز باید در زندگی ما نقش داشته باشد و هیچ کس به اندازه مقام رهبری نام امام (ره) را به زبان نیاورده و نتوانسته در ابعاد مختلف شخصیتی معرفی کند زیرا رهبر انقلاب می دانند که امام خمینی (ره) یعنی ادامه صراط مستقیم و حق طلبانه ما، به همین دلیل امام (ره) هر روز باید در زندگی ما باشد و هست. حقانیت و نورانیت امام (ره) همواره وجود دارد و وصیت نامه امام (ره) نقشه راه ما و انقلاب ما است.

کد خبر 1271446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha