پیوند واقعی امام خمینی (ره) و مردم در ۱۵ خرداد شکل گرفت

حجت الاسلام عرب انصاری با بیان اینکه در ۱۵ خرداد پیوند واقعی میان امام خمینی (ره) و مردم شکل گرفت، گفت: علت ماندگاری ۱۵ خرداد پیوند امام و امت است و شهدا نیز سند حقانیت امام خمینی (ره) در این روز را امضاء کردند.

حجت الاسلام محمد مهدی عرب انصاری، معاون حقوقی و امور مجلس و هماهنگی استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در مورد نقطه عطف قیام 15 خرداد در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان گفت: معتقدم از بارزترین مسایل 15 خرداد این است که امام خمینی (ره) در آن ظهور و بروز کرد. امام خمینی (ره) در این روز تجلی یافت و وارد جامعه شد و پرچم انقلاب را بر دست گرفت و مردم به این نتیجه رسیدند که در مسیر ظلم و فساد رهبر دارند و این مهمترین ویژگی 15 خرداد است که مردم آن را شناختند.

 

 

وی افزود: مردم در 15 خرداد فهمیدند که  امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب، پرچمدار و هدایت گر است. مردم تشنه همین حقیقت بودند یعنی گمشده بشر، امامت و رهبری است و مردم در بسیاری از مواقع همراه می شوند و این حلقه مفقوده هویدا شد و بلافاصله جامعه شکل گرفت. مردم تهران، قم، اصفهان، شیراز، ورامین دست به دست یکدیگر دادند و در اولین قدم ها شهید تقدیم کردند و ایستادند و پیوند حقیقی میان مردم و  امام خمینی (ره) ایجاد شد و هر جا شهید می بینیم یعنی اینکه مردم در آن راه استحکام و ثبات قدم دارند و محکم ایستاده اند که شهید می دهند.

 

 

معاون حقوقی و امور مجلس و هماهنگی استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: با تهدید و اسلحه کسی نمی توانست بایستند اما در همان روز اول 15 خرداد برخی کفن پوشیدند و سینه چاک کردند در مقابل توپ و تانک پهلوی ایستادند و این علت ماندگاری 15 خرداد است.

 

 

حجت الاسلام عرب انصاری اظهار کرد: علت ماندگاری 15 خرداد این است که امام و امت شکل گرفتند و رمز ماندگاری این روز شد و زمانی که شهدای تقدیم می شود، خدا به آن روز و آن جماعت عنایت ویژه می کند.

 

 

وی گفت: ما در دفاع مقدس در برابر تمام دنیا پیروز شدیم و این پیروزی به حرمت شهدا بود. ما در برابر رژیم پهلوی و حمایت همه جانبه آمریکا پیروز شدیم که این پیروزی نیز به حرمت شهدا بود. 15 خرداد نقطه عطفی ماندگار است زیرا در ایران امام (ره) ظهور کردند و مردم به عنوان جامعه انقلابی ایشان را همراهی کردند. در آن روز شهدا سند حقانیت انقلاب امام خمینی (ره) را امضا کردند.

کد خبر 1271455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha