امام خمینی (ره) با ایمان خود پایه های هژمونی آمریکا را متزلزل کرد

تحلیلگر اهل نیجریه معتقد است که امام خمینی (ره) با توکل مثال زدنی و ایمان به خدا توانست پایه های هژمونی آمریکا و غرب را به لرزه بیندازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه هسپان، عبدالله دانلادی، استاد دانشگاه احمدو بلو (Ahmafu Bello) در نیجریه به مناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) از رهبر کبیر انقلاب اسلامی به عنوان مدافع حقوق بشر و حامی مظلومان در سراسر جهان یاد کرد. 

 

 

وی گفت: حمایت و هدایت امام خمینی (ره) از مستضعفان جهان همواره مطرح بوده و خواهد بود. او به عنوان یک منبع شجاعت و الهام برای توده های ضعیف و تحت ستم در سراسر جهان شناخته می شود. 

 

 

دانلادی که از اعضای ارشد جنبش اسلامی نیجریه (IMN) نیز محسوب می شود در گفت‌وگو با وب‌سایت شبکه پرس تی وی درباره تاثیر ایدئولوژی امام خمینی (ره) در آفریقا و به طور خاص نیجریه گفت: یک نهضت اسلامی در نیجریه قبل از آنکه امام خمینی نهضت خود را شکل دهد، در حال شکل‌گیری بود اما امام، «امید» را در میان جامعه ما تزریق کرد.

 

 

وی ادامه داد: پیشتر اسلام به عنوان یک منبع هدایت و حکومت در مناطقی که امروز به عنوان شمال نیجریه و برخی از مناطق غرب آفریقا شناخته می شود، وجود داشت اما با حمله انگلیس و متحدانش، مسلمانان نتوانستند پیروز شوند؛ بنابراین، آرزو و میل برای بازگشت به سبک زندگی اسلامی در میان مردم وجود داشت. ظهور امام خمینی و جمهوری اسلامی ایران به شیخ زکزاکی و نهضت اسلامی نیجریه، امید بیشتری بخشید و از آن زمان به عنوان الگوی این جنبش همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

 

 

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) زندگی خود را وقف خدا کرد، افزود: این ویژگی باعث شد که از ایشان شخصیتی ماندگار ایجاد شود که حالا پس از گذشت 34 سال از رحلت، در سراسر جهان محبوب و مورد تحسین است.

 

 

دانلادی به پرس تی وی گفت: تحولات و حوادثی که امروز در جهان رخ می دهد، ثابت می کند که امام خمینی (ره) برحق بوده و آمریکا واقعا شیطان بزرگ است. آمریکایی ها همواره در خونریزی ها و شرارت ها در سطح جهان نقش دارند. چه چیزی غیر از سخنان امام می تواند آنها را بهتر توصیف کند.

کد خبر 1271471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha