«توحیدباوری، برپایی حکومت اسلامی و استقلال» اضلاع اساسی منظومه فکری امام راحل

فرخنده با بیان اینکه توحیدباوری، برپایی حکومت اسلامی و استقلال؛ سه ضلع اساسی منظومه فکری امام راحل است، گفت: سیاست غرب تولید یاس و ناامیدی با استفاده از امپراطوری رسانه ای است و قصد تحریف اندیشه های امام راحل را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده شامگاه (۱۳ خرداد) در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در زیرکوه اظهار داشت: امام راحل در اوج سختی ها به بلوک شرق نهیب زد که به دامن اسلام بر گردید، کمونیست را باید در موزه های تاریخ جستجو کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: امام راحل بزرگمردی بود که تاریخ را می دید تحلیل می کرد و بر اساس آن تحلیل پیام صادر می کرد و منظومه فکری امام را می توان مورد بحث سه ضلع اساسی قرار داد.

 

وی در ادامه گفت: اولین ضلع منظومه فکری امام، توحید باوری ایشان است و در هیچ کجای تاریخ نهضت امام نداریم جایی پیروز شوند و مغرور شود و یا در مسیر آن دچار چالش شده و امام ناامید شده باشد و دیدید که در فتح خرمشهر امام می‌گوید خرمشهر را خدا آزاد کرد.

 

فرخنده ادامه داد: حکومت بر اساس ولایت فقیه، آزادی از قید و بند پادشاهان و سلطنت طلب ها، پیشرفت و عدالت و عبودیت و بندگی اضلاع دیگر منظومه فکری ایشان بود.

 

وی با بیان اینکه امام‌ راحل معتقد بودند که باید در همه ابعاد مستقل باشیم، افزود: سیاست غرب تولید یاس و ناامیدی با استفاده از امپراطوری رسانه ای است و قصد تحریف اندیشه های ایشان را دارند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: تنها از سیره امام گزینشی برگرفتن روش برخی از افراد است و امام خمینی (ره) و امام حاضر ما معتقد به دیپلماسی التماسی نبوده بلکه معتقد به دیپلماسی مقاومت هستند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1271517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha