شناخت شخصیت امام راحل به توفیق ادامه راه و مکتب کمک می کند

حجت الاسلام مرتضایی نیا با تاکید بر اینکه امروز نیازمند شناخت بیشتر ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) هستیم، گفت: شناخت بیشتر شخصیت امام راحل به توفیق ادامه راه و مکتب امام کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام غلامرضا مرتضائی نیا -امام جمعه سرایان- شامگاه یک‌شنبه (۱۴ خرداد) در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد، با اشاره به بیان توفیقات و دستاوردهای مختلف انقلاب اسلامی و امامین انقلاب اظهار کرد: یکی از مهمترین ملاک‌های اصلی در ادامه راه امام، مشارکت در جهاد تبیین و بیان توفیقات و دستاوردهای انقلاب  است.

 


وی با یادآوری سخنان روز گذشته (۱۴ خرداد) مقام معظم رهبری در حرم امام خمینی (ره)، تقویت ایمان و امید آفرینی را در راس فعالیت های تبیینی برشمرد که باعث پیشرفت و افزایش اقتدار ملی کشور خواهد شد.


امام جمعه سرایان عامل اصلی موفقیت امام خمینی را در اعتماد امام(ره) به  خدا اعلام کرد و با بیان ابعاد شخصیتی امام گفت: هرآنچه امامان گذشته در زمینه های مختلف به عنوان علمداران دین و ارزش های دینی داشتند در امام راحل  بود.

 


حجت الاسلام مرتضایی نیا از رحلت امام به عنوان داغ سنگینی برای ملت ایران یاد کرد که شاید نتوان داغی سنگین تر از آن از ابتدای انقلاب تاکنون مثال زد.

 


وی شکوه و عظمت سه روز وداع ملت ایران را نشان از وجود یک محبت الهی در دل مردم هم در دوران حیات و هم در زمان ممات امام توصیف کرد.

 


گفتنی است،‌مراسم باشکوه سالگرد ارتحال  امام راحل در محل حسینیه علیا و در جوار گلزار شهدای گمنام شهر سرایان با حضور مسئولان و استقبال گرم اقشار مختلف مردم انقلابی شهرستان سرایان همراه بود.

 


در ابتدای این مراسم شرکت کنندگان با تلاوت قرآن جمعی یاد و خاطر امام راحل و شهدای ۱۵ خردا را گرامی داشته و در ادامه آیین شعرخوانی در وصف تک تک شهدای شهرستان توسط «علیرضا مهرداد» از یادگاران دوران دفاع مقدس و مداحی «سعید پور محمد» از مداحان ممتاز مشهد مقدس، فضای حماسی و معنوی خاصی را در مراسم حاکم کرد.

 

 

 

 

 

 

 


 

 

کد خبر 1271636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha