تلفیق ظرفیت مسجد و هیئت اتفاقات خوبی را رقم می‌زند

حجت‌‌الاسلام حریزاوی با بیان اینکه خاستگاه اصلی هیئت‌های مذهبی، مسجد است، گفت: مسجد محل عبادت و هیئت محل برگزاری مراسم‌های آیینی است و مخاطبان خاص خود را دارد، تلفیق ظرفیت آنها می‌تواند آورده خوبی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین «روح‌الله حریزاوی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان بر لزوم تعامل میان هیئات مذهبی و مساجد تاکید و اظهار کرد: در دوره ای مسجد متفاوت از هیئت قلمداد می شد و حتی در حوزه قرآنی شاهد بودیم که فعالیت های قرآنی به  خارج از مسجد سوق یافته بود، به طوری که مقام معظم رهبری دو سال متوالی در سخنرانی هایشان بر لزوم اجرای برنامه های قرآنی و احیای آن در مساجد تاکید کردند، این نشان دهنده ضرورت توجه به کارکرد مساجد در اجرای برنامه های آیینی و مذهبی دارد.

 

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: خاستگاه بسیاری از هیئت ها مسجد است و با محوریت یک عالم دینی در خانه های خدا فعالیت می کنند، اما با نقطه مطلوب فاصله داریم. مسجد محل عبادت و هیئت محل برگزاری مراسم های آیینی است و مخاطبان خاص خود را دارد، لذا تلفیق ظرفیت آنها می تواند آورده خوبی داشته باشد.

 

وی اضافه کرد: امروز در کنار مساجد، حسینیه، عباسیه و زینبیه نیز فعالیت می کنند که باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد و متولیان و کارگزاران مساجد و این اماکن مذهبی هم افزایی داشته باشند.

 

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری مهرواره هوای نو را یکی از ابتکاراتی نام برد که با هدف شناسایی ظرفیت های نو و  خلاقیت هایی اهالی هیئت و فعالان مسجدی در حال برگزاری است و خاطرنشان کرد: در مهرواره هوای نو هم‌افزایی و یکسان‌سازی هیئت و مسجد و رفع دوگانه های این عرصه دنبال می شود.

کد خبر 1271703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha