لزوم آینده‌نگری در فعالیت‌های انجمن‌های اسلامی در خارج از کشور

محمدرضا بهمنی با اشاره به رویکردهای جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، انجمن‌های اسلامی را به عنوان فرصت و میراث فرهنگی معنوی جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرضا بهمنی، معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور در دفتر انجمن اسلامی مسکو، ضمن دیدار با مسئولین بخش‌های مختلف این انجمن، در جریان فعالیت‌ها و چالش‌های موجود قرار گرفت.

در این دیدار که با حضور مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی کشورمان در فدراسیون روسیه برگزار شد، دبیر انجمن، مسئول بخشی فرهنگی و بخش صنفی گزارش‌هایی از وضعیت دانشجویان ایرانی حاضر در روسیه، برنامه‌های تعریف شده فرهنگی و دینی بازگو کردند.

احمدوند ضمن برشمردن توانایی‌ها و ظرفیت‌های اعضای این انجمن به عنوان بزرگ‌ترین انجمن اسلامی در اروپا، از برخی حمایت‌های نمایندگی فرهنگی در اجرای برنامه‌های مختلف و مشارکت آنان در رویدادهای نمایندگی، توضیحاتی ارائه داد و بر لزوم حمایت‌های بیشتر از انجمن به سبب وضعیت ویژه دانشجویی در روسیه تاکید کرد.

بهمنی با اشاره به رویکردهای جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، انجمن‌های اسلامی را به عنوان فرصت و میراث فرهنگی معنوی جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و بر این امر تأکید کرد که انجمن اسلامی مانند یک ظرفیت منحصر به فرد، می‌بایست تحول را در آینده تجربه کند.

معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: با شناختی که از اندیشه و نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی دارم، ایشان مساله تحول را برای انجمن‌های اسلامی ضروری می‌دانند.

بهمنی معتقد است که انجمن نیاز به یک بازطراحی نسبت به حوزه‌های مأموریتی و فعالیت‌های خود دارد که بایستی در زمره تکالیف اصلی قرار گیرد.

وی اذعان کرد: ارتباط با دانشجویان دیگر کشورها نیز باید مدنظر انجمن باشد و به عنوان یک کنشگر فعال جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود را در این بخش نیز ایفا کند. 

بهمنی خاطرنشان کرد: مساله ارتقاء تصویر ایران، اکنون از اساسی‌ترین اولویت‌هاست و باید چگونگی فعالیت‌ها برای تحقق این امر بازتعریف شوند.

وی درباره رویکردهای جدید سازمان از جمله روایت صحیح از ایران امروز با همه مختصات توضیحاتی ارائه داد و نقش انجمن اسلامی را در این امر اساسی دانست.

وی حضور در زیست‌بوم‌های نوین و گسترش ارتباطات در این بسترها را با مخاطبان روس مورد تاکید قرار داد.

کد خبر 1271780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha