کارگاه آشنایی با جغرافیا، تاریخ و فرهنگ ایران برای دانش آموزان بوسنیایی

رایزنی فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین میزبان دانش آموزان مقطع دبستان یکی از مدارس سارایوو بود. در این برنامه دانش آموزان در قالب ارائه مطلب، مشاهده فیلم، قصه خوانی و واقعیت مجازی با جغرافیا، تاریخ و فرهنگ ایرانی آشنا شدند.

به گزارش خبرگزتاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، روز جمعه دوازدهم خرداد ماه، رایزنی فرهنگی ایران در بوسنی و هرزگوین میزبان دانش آموزان مقطع دبستان یکی از مدارس سارایوو بود. در این برنامه دانش آموزان در قالب ارائه مطلب، مشاهده فیلم، قصه خوانی و واقعیت مجازی با جغرافیا، تاریخ و فرهنگ ایرانی آشنا شدند.

در ابتدای این برنامه انصاری رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در قالب یک ارائه مطلب به زبان ساده، دانش آموزان را با شاخصه های تاریخی، جغرافیائی و فرهنگی ایران آشنا کرد.

سپس دانش آموزان با مشاهده فیلم های کوتاه ایرانی، با مضامین اخلاقی، اجتماعی و انسان دوستانه این فیلم ها آشنا شدند و پیرامون آن به گفتگو پرداختند.

برنامه بعدی پیش بینی شده، قرائت قصه های کهن ایرانی برای دانش آموزان و اظهار نظر پیرامون محتوای اخلاقی آن ها بود که مورد توجه دانش آموزان قرار گرفت.

آشنایی با کلمات فارسی در قالب نمایش پویانمایی و تکرار واژگان فارسی توسط دانش آموزان، از بخش های جذاب این برنامه بود. 

در ادامه دانش آموزان بوسیله عینک واقعیت مجازی، در میدان نقش جهان اصفهان قدم زدند و توانستند خود را در فضای تاریخی شهر زیبای اصفهان تصور کنند.

تعدادی از کودکان پیشتر نقاشی هایی را با موضوع ایران ترسیم کرده بودند که در این برنامه به همسالان خود نمایش داده و در خصوص آن توضیحاتی ارائه کردند.

کد خبر 1271781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha