وجود تهدیدات نوین زیستی/تلاش سازمان پدافندغیرعامل کشور برای مقابله

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تلاش ما این است تا در حوزه های مختلف شیمیایی و زیستی و پرتویی اقداماتی انجام شود که دشمن به اهداف خود نرسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدعلی قمی، چهارشنبه(۱۷خرداد) در افتتاح اولین قرارگاه عملیاتی مقابله با مهاجمین زیستی و مرکز تحقیقات مهاجمین زیستی استان های جنوب و جنوب شرق کشور، با اشاره به حوزه پدافند غیرعامل اظهار کرد: شهید سلیمانی، دشمن و محیط و اهداف او را خوب می شناخت و بهنگام ورود پیدا می کرد.

 

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: پدافند غیرعامل؛ مجموعه اقدامات غیرمسلحانه ای است که باعث کاهش آسیب پذیری، ارتقای تاب آوری اجتماعی، بازدارندگی دفاعی، پایداری ملی و استمرار خدمات ضروری می شود که مصون سازی زیرساخت را هم دنبال دارد.

 

وی افزود: تلاش ما این است تا در حوزه های مختلف شیمیایی و زیستی و پرتویی اقداماتی انجام شود که دشمن به اهداف خود نرسد.

 

قمی با بیان اینکه قدمت پدافند غیرعامل به اندازه تاریخ است و اصلاً بناگذاری و سازه ارگ بم هم برای این بود زندگی و امنیت و دارایی مردم حفظ شود؛ گفت: اولین کسی که حوزه پدافندغیرعامل را شناخت و آن را ساختاری و تشکیلاتی نهادینه کرد مقام معظم رهبری است و نزدیک ۲۰ سال ساختار این مجموعه شکل گرفته‌ است.

 

وی حفظ سرمایه های انسانی و دارایی ها و زیرساخت ها را هدف پدافند غیرعامل عنوان و تأکید کرد: تهدیدات نو شده و امروز درگیر تهدیدات نوین هستیم.

 

این مسئول با اشاره به اینکه تهدیدات گاه یک پروژه و گاهی یک پروسه است؛ افزود: اما هیچ کارشناسی در دنیا نتوانسته تعیین کند کرونا کدام بوده‌ است اما قطع یقین پیامدهای آن در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و سرمایه انسانی جبران ناپذیر بوده است  و اگر بگوییم سال های سال باید تاوان پس بدهیم گزاف نگفته ایم.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تهدیدات نوین شده در ساختار پدافند غیرعامل هم ساختاری شکل گرفته که در همه حوزه ها اعم از سایبری، زیستی، شیمیایی، تشخیص، هشدار و... فعالیت دارد تا در برابر جنگ ترکیبی تمام عیار علیه کشور مقابله کنیم.

 

قمی با بیان اینکه امروز استمرار خدمات ضروری به مروم در دستور کار سازمان است؛ به شکل گیری قرارگاه جوانی جمعیت در این سازمان نیز اشاره کرد.

کد خبر 1271905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha