امامزادگان و مساجد، خاستگاه شهدای انقلاب و دفاع مقدس است

حجت الاسلام کرمی بر ضرورت ساماندهی مزار شهدای صحن امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان تاکید کرد و گفت: مساجد و امامزادگان خاستگاه شهدای انقلاب و دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام مختار کرمی، مدیر اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان بر ضرورت ساماندهی مزار شهدای امامزاده و ساخت یادبود برای ایشان تاکید کرد و گفت: خاستگاه شهدای انقلاب و دفاع مقدس امامزادگان و مساجد است.

 

وی با بیان اینکه همه اقشار و طبقات مختلف مردم با هر عقیده ای برای شهدا احترام قائلند و خود را مدیون شهدا می دانند گفت:  باید این ساماندهی برازنده شهدا باشد البته این موضوع در طرح جامع امامزاده پیش بینی شده که باید اقدامات در این راستا مطابق و هماهنگ با طرح جامع باشد تا دوباره کاری صورت نگیرد.

 

مدیرکل بنیاد شهید استان نیز در این دیدار به مردمی سازی تکریم شهدا تاکید کرد و گفت: فعالیتهای تکریم و تجلیل از شهدا باید منسجم ،هدفمند و با برنامه باشد.

 

برزگر با بیان اینکه این اداره کل برای ساماندهی مزار شهدای شهری و روستایی برنامه دارد و تلاش دارد این امر را به سرانجام برساند، از آمادگی بنیاد شهید استان برای مشارکت در ساماندهی مزار شهدای امامزاده خبر داد.

 

وی در ادامه بر استفاده از ظرفیت های امامزادگان ، بقاع ، اماکن مذهبی و دستجات عزاداری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی بیشتر شهدا تاکید کرد و گفت:  قصد داریم از ماه محرم امسال هر شهید را با عنوان ناصرالحسین معرفی کنیم.

 

لازم به یادآوری است شهید حسین شاکری نوری، شهید صمد عبادی، شهید مظاهر بهمنی، شهید عمران هاشمی، شهید حشمت الله سلطانی، شهید بهمن سلطانی و شهید ابوالقاسم شاپور زاده از شهدای به خاک سپرده شده در صحن امامزاده حضرت سید ابراهیم (ع) زنجان هستند.

کد خبر 1271917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha