فعالیت ۴۹۴مرکز نیکوکاری در مازندران|مسجد محوری در فعالیت های فرهنگی امداد دنبال می شود

معافی گفت:۴۹۴ مرکز نیکوکاری در محلات استان مازندران در بخش های فرهنگی، معیشت، درمانی، تامین لوازم ضروری زندگی، جهیزیه نوعروسان، اشتغال و... به خدمت رسانی مشغول هستند.

میثم معافی- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران: کمیته امداد امام خمینی(ره) با توجه به منویات مقام معظم رهبری در جهت مردمی سازی امور تجربه بسیار خوبی در ایجاد مراکز نیکوکاری دارد.

 

 وی افزود: مراکز نیکوکاری با سه شاخص مهم، مردم محوری ،محله محوری و مسجد محوری ترکیب کاملی از یک تشکیلات محرومیت‌زدا در محلات است و بر همین اساس ۴۹۴ مرکز نیکوکاری در محلات استان در بخش های فرهنگی، معیشت، درمانی، لوازم ضروری زندگی، جهیزیه ، اشتغال و... به خدمت رسانی مشغول هستند.

 

معافی با اشاره به اولین شاخص مهم در مردم سازی یعنی محله محوری گفت:با ایجاد مراکز نیکوکاری در جغرافیای هر محله، یک کمیته امداد کوچک مردمی خواهیم داشت.

 

وی مردم محوری مراکز نیکوکاری را به سه بخش مهم تقسیم کرد و افزود: هر مرکز نیکوکاری در جهت ارائه بهتر و دقیق تر  باید شعبات  گسترده ای در محله داشته باشد و همچنین از ظرفیت بالا در حوزه بانوان استفاده نموده و واحد بانوان مرکز نیکوکاری را گسترش دهند.

 

معافی سومین بخش را فرهنگی و تربیتی برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت این بخش،  ۶۹ مرکز تخصصی فرهنگی در استان فعالیت می کنند.

 

وی اذعان کرد: ضربه ای که از فقر فرهنگی به انسان  میخورد همانند ضربه مغزی است که قابل جبران نمی باشد، از این رو فعالیت در این حوزه در مراکز نیکوکاری مهم و اثر گذار است.

 

معافی با اشاره به اهمیت مسجد تراز انقلاب اسلامی بیان کرد: در مراکز نیکوکاری با محوریت مسجد هم جنبه نظارت روحانیت بر فعالیت ها وجود دارد و هم جنبه مقاومتی مسجد در کنارجنبه مناسبتی آن فعال می شود.

 

وی به آماده بودن بستر روستاها در تولید و ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت:۱۱۰ مرکز نیکوکاری در روستاهای استان ایجاد و به فعالیت مشغول هستند.

 

 

 

کد خبر 1271918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha