نشست مطالبه گران جبهه فعالان فرهنگی انقلاب جیرفت با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان

نشست مطالبه گران جبهه فعالان فرهنگی انقلاب جیرفت با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، نشست مطالبه گران جبهه فعالان فرهنگی انقلاب جیرفت با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.
بهرام مسلمی مهنی در این نشست، با بیان این مطلب که مطالبه گری با تخریب متفاوت است، گفت: مطالبه گر یک موضوعی را طرح می کند و بدون قصد و غرض درخواست پاسخ گویی دارد که امری کاملا بجاست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به این که ما پاسخگوی اتفاقات رخ داده در این اداره کل هستیم، خاطرنشان کرد: مطالبه گری موجب تقویت دستگاه هایی اجرایی می شود و به جامعه نیز کمک می کند.
وی نگاه دولت سیزدهم به حوزه فرهنگ و هنر را نگاهی حمایتی دانست و تصریح کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی رسالت بزرگی در قبال تقویت ارزش ها و باورهای دینی دارد.
مسلمی مهنی توجه به قشر خاکستری را یکی از رسالت های این نهاد، برشمرد و عنوان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار برگزاری جشنواره های فرهنگی و موسیقی، یادواره شهدا نیز برگزار می کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها پاسخگوی هنرمندان نیست، اظهار کرد: ما پاسخگوی فعالان فرهنگی هنری جبهه  انقلابی هستیم.
وی مدیریت قشر خاکستری جامعه را وظیفه نیروهای های انقلابی دانست و خاطرنشان کرد: به تازگی بزرگترین رویداد تئاتر کشور در جنوب کرمان رخ داد.
مسلمی مهنی بیان کرد: موسساتی که مشمول اعتبار جدول ۱۷ می شوند چنانچه طرح و برنامه های ارائه شده به این اداره کل را به نحو مطلوب انجام ندهند قطعا با آنها برخورد خواهد شد و کمترین برخورد عدم بهره مندی از حمایت های فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همیشه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با اشاره به این که از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۵۱ موسسه ثبت شده است،  ادامه داد: بسیاری از طرح های موسسات در نوع خود طرح های خیلی خوبی بود که در سطح استان ما را پیشگام کرده است.
وی به تشکیل قرارگاه فرهنگ و هنر جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: تشکیل این قرارگاه، ایده یک فرد بود که مورد قبول واقع شد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اجرای همین طرح را دنبال می کند.
مسلمی مهنی تصریح کرد: با توجه به اینکه بنیان این قرارگاه بر مبنای تربیت هنرمند متعهد گذاشته شد بنابراین قرارگاه فرهنگ و هنر جنوب کرمان به یک قرارگاه راهبردی مبدل شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ابراز کرد: این قرارگاه به عنوان یک قرارگاه معین عمل خواهد کرد و در کلیه شهرستان های جنوبی کرمان شعباتی از آن راه اندازی خواهد شد.
وی تاکید کرد: قرارگاه فرهنگ و هنر جنوب کرمان طبق قوانین تعیین شده حق ندارد هیچ یک از هنرمندان و خبرنگاران قدیمی را جذب کند بلکه باید افراد مستعد در سطح جنوب کرمان را شناسایی کرده و در جهت توانمندسازی آنها اقدام کند.
مسلمی مهنی اظهار کرد: در راستای راه اندازی سینما امید در جنوب کرمان، تفاهم نامه ای با معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای راه اندازی سینما امید در شهرستان های جیرفت و منوجان منعقد شد که متاسفانه در شهرستان جیرفت شهرداری همکاری لازم برای تحقق این مهم را نداشته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ادامه داد: راه اندازی سینما به دلیل وجود مشکلاتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قراردادی برای تحقق این مهم منعقد نشده است.
وی اظهار کرد: تنها مدیرکلی هستم که از همان روز اول با حکم مدیریت بر سر کار آمده ام.
مسلمی مهنی با بیان این که جنوب کرمان با چالش های خاصی در حوزه فرهنگ روبرو است، عنوان کرد: ما در سند تحول فرهنگی جنوب کرمان، فرصت ها و چالش ها را شناسایی کردیم تا با توجه به این موارد بتوانیم ضعف ها و چالش ها را برطرف کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: یکی از تهدیدات مهم حوزه فرهنگ و هنر منطقه، عدم نیروی انسانی کافی در این اداره کل است.
وی مشکلات اقتصادی و فرهنگ را از ضعف های جنوب کرمان برشمرد و یادآور شد: دو مجتمع فرهنگی هنری در جنوب کرمان را مدنظر قرار داده ایم تا هنرمندان بتوانند آثار خود را به فروش برسانند.
مسلمی مهنی با اشاره به این که ۲۸۴ هنر کارت برای هنرمندان جنوب کرمانی صادر شده است، گفت: در بخشی از حوزه هنری ضعیف هستیم و فلسفه قرار گاه فرهنگ و هنر جنوب کرمان این است که با تربیت نیروهای هنرمند متعهد بتوانیم در هر حوزه ای قوی عمل کنیم.

کد خبر 1271921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha