یک خیابان و بلوار بنام شهید غیرت حمیدرضا الداغی در آبادان نام‌گذاری شد

دریس از نام گذاری یک خیابان و بلوار بنام شهید غیرت حمیدرضا الداغی در این شهر خبر داد و گفت: نام‌گذاری خیابان‌ها، معابر و بلوارهای شهر کوچک‌ترین کاری است که می‌توانیم برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای والامقام وطن انجام دهیم.

محمد دریس، امروز (چهارشنبه ۱۷ خردادماه) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، با اشاره به برگزاری نشست شورای نام‌گذاری شهر آبادان، اظهار کرد: برخی از بلوارها و خیابان های فاقد نام که پیش‌تر شناسایی شده بودند به منظور نام گذاری در این نشست مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفتند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان افزود: با همکاری و هماهنگی بین بخشی مدیران دستگاه‌های مربوطه اعم از شورای اسلامی شهر، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، نماینده امام جمعه، بنیاد شهید و امور ایثارگران، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، ثبت اسناد و املاک و پست آبادان مقرر شد این خیابان ها به نام مبارک شهدا نام گذاری شوند.

وی از شهدا به عنوان افتخار آفرینان این مرز و بوم نام برد و تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون جهاد تبیین، نامگذاری معابر، بلوارها و خیابان‌های سطح شهر در الویت کاری شهرداری و شورای اسلامی شهر آبادان قرار دارد.

دریس از پيشنهادش برای نام‌گذاری یک خیابان و بلوار بنام شهید غیرت در شهر آبادان خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه شهید حمیدرضا الداغی در راه امنیت ناموس و امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید و از آنجا که خیابان و بلوار حدفاصل مجتمع تجاری سیتی سنتر تا میدان فرهنگ (الفی) از مسیر‌های پر تردد شهروندان به ویژه نسل جوان و نوجوان است پیشنهاد نام‌گذاری آن بنام شهید حمیدرضا الداغی در صحن شورا مطرح شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه این پیشنهاد با نظر موافق تمامی اعضای شورای نام‌گذاری شهر به تصویب رسید و به زودی تابلوی آن از طریق معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری آبادان تهیه و نصب خواهد شد.

رئیس شورای نام‌گذاری شهر آبادان همچنین از نام‌گذاری دو میدان بنام برادران شهید پرورش و بچاری خبر داد و گفت: هدف از این اقدام، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در همه صحنه‌های زندگی است.

دریس با بیان اینکه همه شهدا از شهدای امنیت گرفته تا شهدای مدافع حرم، سلامت، شهدای ۸ سال دفاع مقدس و همچنین شهدای امر به معروف و نهی از منکر، دین بزرگی به گردن ما دارند، تاکید کرد: نام‌گذاری خیابان‌ها، معابر و بلوارهای شهر کوچک‌ترین کاری است که می‌توانیم برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای والامقامی که در راه وطن، امنیت، سلامت و ناموس این مرز و بوم از خون خود گذشتند انجام دهیم.

وی افزود: شهدا متعلق به یک زمان و مکان نیستند و به همه دوران‌ها تعلق دارند و باید نام و یاد و اهدافشان با الگو گرفتن از آنها سرلوحه زندگی مان باشد.

کد خبر 1271969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha