ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در شهرهای خواهرخوانده اصفهان

شهردار اصفهان با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در شهرهای خواهرخوانده اصفهان گفت: برگزاری رویدادهای فرهنگی در شهر می تواند به رونق بازار صنایع دستی نیز بینجامد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، شهردار اصفهان امروز چهارشنبه هفدهم خردادماه در نشست خبری که به مناسبت هفته صنایع دستی در خانه مشروطیت برگزار شد با بیان اینکه انتقاد نادرست مانع رخدادهای فرهنگی تاثیر گذا می شود گفت: نباید با انتقاد های غیرمنصفانه برگزاری موهبت رخدادهای فرهنگی هنری از مردم شهر اصفهان بگیریم.

علی قاسم‌زاده با بیان اینکه شهرهای خواهرخوانده  ظرفیت بین المللی هستند که باید از آن در راستای اقتصاد شهر بهره برد، افزود: در سال گذشته بازارچه‌های عرضه محصولات فرهنگی شهراصفهان بصورت پیوسته و مکرر در نقاط مختلف دایر شد که بازخوردهای خوبی داشت.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تعامل و همکاری خوبی بین شهرداری اصفهان و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در این دوره مدیریت شهری رقم خورده است، تصریح کرد: حضور چشمگیر گردشگران چینی در شهر یک ظرفیت ویژه است که باید از آن استفاده شود.

وی با اشاره به توسعه و ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی اظهار کرد: ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی در شهرهای خواهرخوانده اصفهان در تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی به‌منظور معرفی هنرهای شهر پیش‌بینی شده است.

قاسم‌زاده شهرداری اصفهان با تبیین اینکه شهرداری اصفهان به صورت غیرمستقیم خود را مکلف به کمک در عرصه صنایع دستی می‌داند، در این راستا در شهرداری هدیه‌ای به غیر از صنایع دستی به میهمانان داده نمی‌شود تصریح کرد: همچنین قرار بر این است که در رابطه با دائمی یا فصلی بودن بازارچه‌های صنایع‌دستی در شهرهای خواهرخوانده تدبیر شود.

دبیر شهر جهانی صنایع دستی با تاکید بر استفاده از ظرفیت داخلی برای همراهی یک برند ملی با یک چهره استانی خاطرنشان کرد: رخدادهای فرهنگی اصفهان محصول اتاق فکر خردمندانه و ساعتها تخصص و کار و تلاش است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ما کارگزاران معتقدیم زنجیره تحول بشر پیوسته است و این پیوستگی ریشه در گذشته و تبلور در زمان حال دارد اظهار داشت: فرهنگ مردم اصفهان یک فرهنگ پذیرنده است و هر نوع خلاقیت و هنری که بتواند جای خود را در این فرهنگ باز کند، می تواند در سبد خرید مردم و گردشگران قرارگیرد.

وی به قابلیت برپایی نمایشگاهی از هنرهای مدرن دستی در شهر اشاره و تصریح کرد: شهری زنده و پویاست که هر روز در آن رخداد فرهنگی وجود داشته باشد و برگزاری رویدادهای فرهنگی می تواند به رونق بازار صنایع دستی نیز بینجامد.

شهردار اصفهان با تاکید براینکه حیات صنایع دستی به خرید و حضور گردشگر در شهر وابسته است ادامه داد: شاخص های اقتصادی شهر نشان می دهد وضعیت صنایع دستی در میدان امام بهبود یافته و رشد ارزش افزوده به ما نشان می دهد که حال اقتصادی شهردر چندماه گذشته خیلی خوب بوده است و در سال گذشته مبلغ فروش صنایع دستی در میدان امام، ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

قاسم زاده گفت: اراده مشترک ما با سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری بر این بوده که تخریب بافتهای تاریخی دراصفهان رخ ندهد و نگران فرونشست در اصفهان هستیم ولی نه به اندازه ای که در جامعه انعکاس داده می شود، بلکه با هر پدیده ای باید به اندازه خودش برخورد شود.

 

 

کد خبر 1271972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha