افراد فعال در حوزه فرهنگ و هنر شرایط معیشتی مناسبی ندارند

عکاس مردم نگار ایلات و عشایر ایران گفت: افراد فعال در حوزه فرهنگ و هنر شرایط معیشتی مناسبی ندارند و ضرورت دارد که از حضور هنرمندان در نشست شورای اداری استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین افتتاحیه دفتر انجمن عکاسان دنا و نمایشگاه عکس «تا انتها حضور» شامل آثار اعضای انجمن عکاسان استان کهگیلویه و بویراحمد شامگاه چهارشنبه (۱۷ خرداد ماه) با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی، امنیتی استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی، رئیس حوزه هنری و جمعی از عکاسان در محل نگارخانه باران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

«حسن غفاری» در این آئین، گفت: نخستین نمایشگاه عکس عکاسان استان کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲ قطعه عکس از جغرافیا و فرهنگ استان کهگیلویه و بویراحمد امروز افتتاح می شود.

 

عکاس مستند و مردم نگار استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دفتر انجمن عکاسان دنا به روی جامعه عکاسان باز خواهد بود، افزود: خوشبختانه در استان کهگیلویه و بویراحمد از دهه ۶۰ تاکنون انجمن سینمای جوانان استان در حال فعالیت بوده و افراد بسیاری در زمینه های مختلف فیلم و عکس در این انجمن پرورش یافته اند.

 

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد در حوزه‌های تخصصی وارد دانشگاه های کشور شده‌اند و نقش تاثیرگذاری در جامعه داشته و دارند.

 

غفاری ادامه داد: افرادی که در انجمن سینمای جوانان در حال آموزش هستند احتیاج به فضایی برای انجام کار حرفه ای دارند تا این سرمایه و انرژی که برای آن وقت صرف شده، از استان خارج نشوند.

 

عکاس مردم نگار ایلات و عشایر ایران اظهار کرد: باید به منظور رشد و شکوفایی استان از این سرمایه ها استفاده لازم را داشته باشیم و به همین دلیل دفتر انجمن عکاسان دنا با همکاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که همیشه دغدغه این کارها را دارند، اساسنامه آن تهیه و هیئت مدیره آن تشکیل شده است.

 

وی بیان کرد: بعد از این افتتاحیه، نشست آموزشی نقد و بررسی آثار را داریم و علاقه مندان به هنر عکاسی می توانند در این نشست شرکت کنند.

 

غفاری با اشاره به حضور جوانان عکاس در این آئین خطاب به مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان حاضر، گفت: شرایطی را در اجتماع فراهم کنید که این شور و اشتیاق دو چندان شود.

 

این عکاس کهگیلویه و بویراحمدی یادآور شد: در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به هنر، هنرمند و هنرهای تجسمی بی مهری فراوان صورت می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه دستگاه ها در حوزه فرهنگ و هنر اعتباراتی در اختیار دارند، افزود: این دستگاه ها می‌توانند از این محل برای خرید آثار هنرمندان اقدام کنند.

 

غفاری تصریح کرد: افراد فعال در حوزه فرهنگ و هنر شرایط معیشتی مناسبی ندارند و ضرورت دارد که از حضور هنرمندان در نشست شورای اداری استفاده شود، زیرا هنرمندان می‌توانند بازوی اجرایی باشند.

 

این عکاس مشهور کهگیلویه و بویراحمدی با اشاره به اینکه با همکاری انجمن سینمای جوانان استان در حال آماده شدن برای برگزاری جشنواره فیلم و عکس با حضور استان های ایلام، چهارمحال و بختیاری خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: فیلم سازان این استان ها در این جشنواره شرکت می‌کنند و نمایشگاه امروز نیز مقدمه‌ای برای جشنواره است.

 

گفتنی است در پایان این آئین، دفتر انجمن عکاسان دنا و نمایشگاه عکس «تا انتها حضور» شامل آثار اعضای انجمن عکاسان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مسئولان استانی و جمعی از عکاسان در محل نگارخانه باران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

کد خبر 1271977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha