افتتاح سه کارگاه هنرهای صنایع دستی در خراسان شمالی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: به مناسبت هفته صنایع دستی، سه کارگاه هنرهای صنایع دستی در این استان افتتاح شد.

پروانه کلاته- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: دو کارگاه نساجی سنتی در خیابان کشاورز و کارگاه رنگرزی سنتی و شست و شوی قالی دستی برای نخستین بار در این استان در محله ناظرآباد روز گذشته چهارشنبه 17 خرداد افتتاح شد.

 

وی عنوان کرد: همچنین کارگاه تراش سنگ های قیمتی، نیمه قیمتی و زیورآلات که از جمله کارگاه های مدرن و پیشرفته است، در محل شهرک های صنعتی امرز پنج شنبه 18 خردادماه افتتاح خواهد شد.

 

کلاته خاطرنشان کرد: با بهره برداری از کارگاه های مزبور در مجموع برای 46 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد شده که بیش از 100 میلیارد ریال برای احداث این کارگاه ها هزینه شده است.

 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی بیان کرد: هدف از احداث و راه اندازی چنین کارگاه هایی ایجاد اشتغال، آموزش در محله های محروم و کم برخوردار، معرفی هنرهای سنتی استان و اینکه به فراموشی سپرده نشود، است.

 

کلاته بیان کرد: متقاضیان کارگاه های مزبور برای دریافت تسهیلات اقدام کرده اند که در مرحله کارهای اداری است و با تکمیل پرونده آن و معرفی به بانک، تسهیلات مورد نظر برای آنان پرداخت خواهد شد.

 

هفته صنایع دستی از 17 خردادماه شروع می شود و تا 23 همین ماه ادامه دارد.

 

 

کد خبر 1271991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha