پایه های اقتصادی حکومت امام زمان عجل الله تعالی زکات است

مسئول اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه پایه اقتصادی حکومت امام زمان عجل الله تعالی زکات است، گفت: یعنی مردم باید به فکر همدیگر باشید و مشکل هم را برطرف کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از راین؛ حجت الاسلام مصطفی اژدری، پنجشنبه(18 خرداد) در همایش «زکات؛ برکت آبادی» گفت: این پنجمین سری از این نوع همایش ها است که در 40 نقطه از استان برگزار خواهند شد و اهمیت آن به دلیل بیانیه مقام معظم رهبری به اجلاسیه زکات کشور در سال 1396 است.

 

 

مسئول اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد استان کرمان اظهار کرد: معظم له در آن بیانیه فرمودند«مسئولین جمهوری اسلامی ایران نسبت به کم کاری در حوزه زکات باید به درگاه خدا استغفار کنند» این در حالی است که ایشان جز زکات، فقط در فرزندآوری و جمعیت که اوضاع خوبی نداریم از این تعبیر استفاده کردند.

 

 

وی با استفاده از آیه ۴۱ سوره حج خاطرنشان کرد: پایه اقتصادی حکومت امام زمان عجل الله تعالی، زکات است؛ یعنی مردم باید به فکر همدیگر باشید و مشکل هم را برطرف کنید لذا پرداخت زکات، زمینه سازی ظهور است و امام جوادعلیه السلام ضمانت کردند کسی که زکات بدهد خدا برای او جبران می کند.

 

 

حجت الاسلام اژدری اثر پرداخت زکات واجب ولو اندک باشد را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: از درآمدهای زکات می شود در اشتغال استفاده کرد و اگر اهل شهرها زکات بدهند فقیری وجود نخواهد داشت و اگر امروز می بینیم فقر و مشکلات است؛ معلوم است جایی کم کاری وجود دارد.

 

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ارزوئیه با ۱۹ هزار هکتار، قطب گندم استان بود و امسال رودبار جنوب و زهکلوت با ۳۳ هزار هکتار؛ افزود: فقط زکات گندم این ۳۳ هزار هکتار برابر با ۷۰ میلیارد تومان است که دست خود کشاورزان است که می توانند به فقرا کمک کنند.

 

 

حجت الاسلام اژدری خاطرنشان کرد: هزینه کرد زکات می تواند برای رفع مشکلات همان منطقه باشد و مواردی از قبیل تأمین جهیزیه دختران روستا، کمک به درمان بیمار سرطانی، حتی ساخت یک سایبان و....را ساماندهی کند و شورای زکات روستاها باید فعال شوند.

کد خبر 1272116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha