شناساندن مفاخر آذربایجان امری ضروری است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت شناساندن مفاخر آذربایجان تاکید کرد و گفت: بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان باید همه نخبگان اهل ادب و فرهنگ این خطه را جذب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدمحمود اسلامی» امروز در مراسم معارفه مدیرعامل جدید بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان شرقی، اظهار داشت: فرهنگ و زبان بومی را تقویت کننده فرهنگ و هویت ملی می دانیم و هیچ دوگانگی بین خرده فرهنگ ها و فرهنگ های ملی نمی بینیم بلکه خرده فرهنگ ها مکمل فرهنگ های ملی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اصلی ترین وظیفه بنیادفرهنگ، هنر و ادب آذربایجان تقویت هویت ملی در خطه آذربایجان است، گفت: برای حفظ زبان آذری و حفظ تاریخ پرافتخار آذربایجان که به عنوان بخش مهمی از تاریخ ایران است، تلاش می شود و برای معرفی این فرهنگ و تاریخ از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

اسلامی اظهار کرد: سال گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به تبریز قول فعال شدن بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان را در راستای فعال سازی دیپلماسی فرهنگی داد که موجب شد فصل جدیدی در اعتبارات بنیاد آذربایجان شروع شود.

وی با بیان اینکه بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان می تواند و باید کانون وحدت اقوام باشد، ادامه داد: هر اعتباری که برای طرح ها و برنامه های این بنیاد به وزارت ارشاد اعلام شود حمایت کرده و بیش از تعهدات و اعتبارات فعلی به این بنیاد تخصیص خواهد یافت.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هرگونه طرح فاخری که برای شناساندن تاریخ آذربایجان به وزارت ارشاد اسلامی ارایه شود فارغ از اعتبارت مصوب استان حمایت می کنیم، گفت: امیدواریم دوره جدید مدیریت بیناد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان دوران درخشش، تبلور مسایل فرهنگی استان و منطقه آذربایجان بزرگ باشد.

اسلامی در پایان بر ضرورت شناساندن مفاخر آذربایجان تاکید کرد و افزود: بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان باید همه نخبگان اهل ادب و فرهنگ این خطه را جذب کند و اجازه واگرایی و شکاف در این بنیاد داده نشود.

گفتنی است، در این مراسم روح اله رشیدی یه عنوان مدیرعامل جدید بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان معرفی و از زحمات جواد شریف زاده قدردانی شد.

 

کد خبر 1272126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha