وجود ۳.۵ میلیون پلاک وقفی در کشور/ باید مدل های فرهنگی در مساجد تعریف شود

حجت الاسلام خاموشی گفت: ۳.۵ میلیون پلاک وقفی در کشور وجود دارد که شامل؛ زمین، مسکونی، تجاری، صنعت، درمانی، مسجد، حوزه، مدرسه، کودکستان و دارالایتام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی خاموشی در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: 3.5 میلیون پلاک وقفی در کشور وجود دارد که شامل؛ زمین، مسکونی، تجاری، صنعت، درمانی، مسجد، حوزه، مدرسه، کودکستان و دارالایتام است.

 

وی، اجرای نیات واقفین در زمینه اهل بیت(ع)، اربعین، هیئات مذهبی، قرآن، مسابقات قرآنی، درمان و خیریه و توزیع بسته های غذایی در ایام کرونا را از اقدامات صورت گرفته اوقافاز محل درآمد موقوفات برشمرد.

 

 

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به رسیدگی به دارالایتام ها در سطح کشور، گفت: 57 دارالایتام وقفی در کشور وجود دارد و برخی از این مکان ها باید ساخت و ساز انجام شود.

 

وی ادامه داد: بکارگیری امین موقوفات از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر بوده تا مردم خودشان در نگهداری موقوفات دخیل باشند.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در استان گلستان چند عمده را پشتیبانی کرده ایم که شامل؛ حمایت از طرح دامداری به عنوان یکی از طرح های بزرگ کشوری و سازماندهی باغ میرسعدالله در رامیان و آزادشهر و ساخت حوزه در منزل واقف می شود.

 

وی به دیدار خود با استاندار گلستان اشاره کرد و افزود: در این دیدار تفاهم نامه همکاری سرمایه گذاری در چند بخش پروژه تولید انرژی، ماهی در قفس، تبدیل به احسن موقوفات کردکوی، صنعت فرآوری میگو و ماهیان خاویاری امضا شد.

 

حجت الاسلام خاموشی در خصوص فعالیت مساجد هم گفت: باید برای هر مسجد یک شخصیت حقوقی مشخص شود تا مدیریت مسجد را برعهده داشته باشد و بخشی از فضای مساجد هم برای ایجاد فضای تجاری اختصاص یابد تا برای مسجد ایجاد درآمد کند.

 

وی خاطرنشان کرد: سوق مردم به امامزادگان بسیار بالاست و در مساجد هم باید مدل های فرهنگی دیده شود تا از محیط خلوت خارج شوند.

 

کد خبر 1272148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha