آثار  هنرمندان صنایع دستی خراسان شمالی در اصفهان عرضه شد

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: به مناسبت هفته صنایع دستی، آثار و دست بافته های هنرمندان صنعتگر این استان در نمایشگاه استان اصفهان به نمایش گذاشته شد.

پروانه کلاته- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: دست بافته های دو نفر از فعالان صنایع دستی این استان که دارای مهر اصالت یونسکو است و آثار آنان شامل گلیم در دو غرفه نمایشگاه استان اصفهان در معرض دید عموم مردم قرار خواهد گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه سراسری هنرهای صنایع دستی کشور به میزبانی استان اصفهان از امروز شنبه 20 خردادماه به مدت پنج روز در این استان برای بازدید عموم و علاقه مندان دایر است که دو غرفه مربوط به آثار فعالان صنایع دستی خراسان شمالی است.

 

کلاته عنوان کرد: سال های گذشته آثار هنرمندان استان در نمایشگاه های استان های بزرگ و بین المللی به نمایش گذاشته می شد که به خاطر ظرافت، قیمت مناسب، کیفیت مواد به کار رفته و استفاده از رنگ های روشن، استقبال بی نظیری از آن انجام می شد و هنرمندان فروش و سود خوبی از آن داشتند.

 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی بیان کرد: هنرمندان صنایع دستی این استان، سال گذشته در چهار نمایشگاه بین المللی که در کشورهای ایتالیا و ترکمنستان برگزار شد، حضور یافتند که آثار مختلفی از صنایع دستی شامل رودوزی سنتی(کردی دوزی)، پته و تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی را در معرض دید عموم علاقه مندان قرار دادند.

 

از سال ۹۱ تاکنون با تولیدات خلاقانه هنرمندان و صنعتگران خراسان شمالی، ۶۱ اثر صنایع دستی استان نشان ملی مرغوبیت و پنج اثر که دست بافته های سنتی است، مهر اصالت یونسکو دریافت کرده است.

 

هفته صنایع دستی از 17 خردادماه شروع شده و تا 23 همین ماه ادامه دارد.

 

 

 

 

کد خبر 1272224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha