دوره توانمندسازی مدرسان و کنشگران حجاب وعفاف در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی از برگزاری دوره توانمندسازی مدرسان و کنشگران حجاب وعفاف استان همزمان با تیرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، فاطمه بصیری پور در جلسه هیات اندیشه ورز بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی اظهار داشت: دوره توانمندسازی مدرسان و کنشگران حجاب و عفاف خراسان جنوبی با حضور ۲۰۰ نفر ویژه فرهنگیان در تیرماه برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اينکه در هفته عفاف و حجاب، برنامه ها به صورت ویژه در اقشار مختلف (دانشجویان، دانش‌آموزان، طلاب و ...) برنامه ریزی می‌شود، افزود: احصا مشکلات، مطالبات بانوان، برنامه ریزی براساس ظرفیت های بومی مناطق، آسیب شناسی موضوعات اجتماعی مرتبط با خانواده در قالب جلسات اندیشه ورزی و کارگروه های زن و خانواده علاوه بر مرکز استان، در شهرستان‌ها نیز انجام شده است.

 

مسئول بسیج جامعه زنان خراسان جنوبی افزود: در این راستا علاوه بر مرکز استان طی یک ماه اخیر نشست های تخصصی با نخبگان و بانوان موثر و اندیشه ورز در شهرستان‌های قاین، سرایان، نهبندان برگزار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف و پرداختن به زیست عفیفانه تضمین کننده جامعه ای سالم است، گفت: در هفته حجاب و عفاف برنامه ها به صورت ویژه در اقشار مختلف (دانشجویان، دانش آموزان، فرهنگیان، طلاب، اصناف و ...)، همچنین پایگاه های مقاومت بسیج مساجد و محلات برنامه ریزی می شود.

 

به گفته وی، تریبون آزاد و کارگاه های تخصصی، نمایشگاه ها، نشست های تبیین گری، ایجاد غرفه های یک حس خوب، سیر مطالعاتی امر به معروف و دوره های توانمندسازی کنشگران زیست عفیفانه، مستندسازی سبک زندگی و معرفی الگوهای برتر حجاب و عفاف در اقشار مختلف استان، برنامه های هنری، تولید محتوای چند رسانه ای در فضای مجازی  از جمله برنامه های هفته عفاف و حجاب است.

 

بصیری پور با تاکید بر تربیت کودکان تراز انقلاب و توجه به مهد کودک ها، از برگزاری دوره طرح صیانت ویژه مربیان فعال مهدهای قرآنی بسیج، ویژه مناطق کم برخوردار، آسیب پذیر و حاشیه شهر ها هم در ‌آینده ای نزدیک خبر داد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1272231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha