نقش موثر امین موقوفات در حفظ عین موقوفات/ تاکید بر در مولدسازی سرمایه‌های اوقاف

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: باید در مولدسازی سرمایه های اوقاف به دنبال سودآوری خوبی رفت و سازمان اوقاف در این زمینه باید خودش را مخاطب بداند.

 

خبرگزاری شبستان،گروه قرآن و معارف، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی در حاشیه جلسه شورای اداری اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه تابع نیات خیرخواهانه واقفین اعم از نیت مسجد، عبادتگاه، آموزش، فرهنگ، علمی، نشر کتاب، اجتماعی، عامه، کاروانسرای قدیمی، حمام، رباط، بیمارستان، زایشگاه، محل دفن اموات است.

 

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: این نیات خیر برگرفته از فطرت پاک انسانی و اوامر وحیانی است که باید بر اساس نیات واقفین عمل شود.

 

وی ادامه داد: واقفین جزو انصارالله محسوب می شوند و خیر رساندن به مردم یکی از بال های بهشتی است. حجت الاسلام خاموشی اظهارداشت: ما قانونا و شرعا باید به نیت واقفین عمل کنیم و باید در بخش های مختلف وقف به مردم گزارش ارائه شود تا در جریان امورات و اجرای نیات وقف قرار گیرند.

 

وی با تاکید بر حفظ موقوفات، گفت: در همین راستا و حفظ العین موقوفات امین موقوفات در سطح کشور مستقر شدند تا تسهیل کننده رسیدگی به پرونده های اوقافی باشند. رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور افزود: امین های وقف با سر زدن به موقوفات و رقبه ها سازمان را در جریان امورات و اتفاقات وقف قرار می دهند.

 

وی خطاب به روسا و کارکنان اوقاف گفتنگاه خوبی به امین ها داشته باشند و از مشاوره های آن استفاده کرده و بهره مند شوند.

 

حجت الاسلام خاموشی در بخش دیگری با اشاره به سرمایه های فراوان اوقاف، افزود: باید در مولدسازی سرمایه های اوقاف به دنبال سودآوری خوبی رفت و سازمان اوقاف در این زمینه باید خودش را مخاطب بداند.

 

وی خاطرنشان کرد: با اعلام شعار سال «مهار تورم، رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری، سازمان اوقاف از همان لحظه کار خود را در این راستا آغاز کرد و در راستای مولدسازی قدم برداشته است.

 

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه با بیان اینکه این سازمان در امر مولدسازی دارای شهرت است، تاکید کرد: در بحث مولدسازی استان باید یکپارچه بلند شوند و همکاری کنند.

 

کد خبر 1272319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha