تعامل علوم مختلف و زایش رشته ها و تخصص های جدید یکی از شاخص های پیشرفت علم است

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه با بیان اینکه تعامل علوم مختلف و زایش رشته ها و تخصص های جدید یکی از شاخص های پیشرفت علم است گفت:جای انجمن امامت در حوزه های علمیه خالی بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین هاجری در اولین مجمع عمومی انجمن علمی امامت حوزه های علمیه، همراه با انتخاب هیئت مدیره و بازرسان که عصر امروز (شنبه 20 خردادماه) در محل بنیاد بین المللی امامت برگزار شد گفت: امروز، روز بزرگی است و بنای سترگی در حوزه امام زمان(عج) بنا می شود.

 

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه با بیان اینکه جای انجمن امامت در حوزه های علمیه خالی بود تصریح کرد:  کارهای ارزشمندی در عرصه امامت انجام شده است ولی جا داشت که این انجمن راه اندازی شود و این فعالیت ها و تکاپوها پرشتاب تر و جامع ترباشد.

 

وی با بیان اینکه تاسیس این انجمن افتخار آمیز است گفت: امیدواریم که این نهاد به شجره طیبه ای مبدل شود که از جایگاه رفیع آن همه مردم در سراسر جهان بهره مند شوند واساتید و طلاب و بزرگانی که در این عرصه خدمت کرده اند، نقش مهمی در تابنده تر شدن این مرکز خواهند داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین هاجری با بیان اینکه یکی از شاخص های پیشرفت علم، تعامل علوم مختلف و زایش رشته ها و تخصص های جدید است افزود: این شاخص ها تابع اعداد و ارقام است. وقتی علم توسعه می یابد و عمیق می شود، مسایل جدید نیز متولد می شود.

 

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه گفت: در گذشته تنها یک رشته فیزیک و ریاضی محض وجود داشت ولی امروز علوم مختلفی به شکل تخصصی بنانهاده شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین هاجری گفت: امروزه نیازی به گفتن اینکه علوم را می خواهیم متحول کنیم نیست بلکه علوم با وجود مراکز علمی و پژوهشی خود در حال تحول و تولید است.

 

وی تاکید کرد: اگر حوزه های علمیه و نظام آموزشی ما به دنبال تحول در علوم مختلف است باید از تاسیس رشته های تخصصی و مراکز تخصصی استقبال کند.

 

کد خبر 1272378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha