راه اندازی سطح چهار در رشته امامت

مدیر بنیاد امامت گفت: ۱۵ سال قبل که رشته امامت در سطح سه راه اندازی شد اساتید امامت به اندازه انگشتان دست هم نمی رسید اما امروز خوشبختانه نه تنها در سطح سه دوره های مختلفی اجراشده بلکه سطح چهار نیز راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی در اولین مجمع عمومی انجمن علمی امامت حوزه های علمیه، همراه با انتخاب هیئت مدیره و بازرسان که عصر امروز (شنبه 20 خردادماه) در محل بنیاد بین المللی امامت برگزار شد با اشاره به ضرورت وجود این انجمن گفت: حجج اسلام برنجکار، میرباقری، رفیعی، مروجی طبسی، انصاری، شکوری، نجارزادگان، جباری، علیزاده، خسروپناه و رضا نژاد و سبحانی ماموریت یافتند که این انجمن را تاسیس کنند.

 

مدیر بنیاد امامت با بیان اینکه در عرصه امامت، عقب ماندگی های علمی بسیاری داریم گفت: حدود 15 سال قبل که رشته امامت را در سطح 3 پیشنهاد دادیم تعداد اساتید امامت به اندازه انگشتان دست هم نمی رسید اما امروز خوشبختانه نه تنها در سطح سه دوره های مختلفی در قم و سایر شهرستان ها اجراشده بلکه سطح چهار نیز راه اندازی شده است و امروز نیز شاهد فعالیت محققان جوان در این رشته هستیم.

 

وی تصریح کرد: انجمن های علمی به دنبال هماهنگی و هم افزایی بین فعالان یک رشته علمی هستند ضمن اینکه تمام فعالیت های انجمن، افتخاری است و فارغ از برنامه های رسمی حوزه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی با بیان اینکه انجمن هایی موفق هستند که فعالان در آن از انگیزه کافی برای کار در حوزه خارج از نظام رسمی ورود کنند گفت: از تعداد انجمن هایی که تشکیل شده است، امروزه تنها انجمن هایی شاخص و اثرگذار است که فعالان آنها خودانگیخته هستند و با نگاه تخصصی وارد می شوند.

 

وی افزود: همه ما در اینجا عهد می بندیم که حال که حضور پیدا کردیم و توفیق یافتیم که نام ما در دفتر امامت و ولایت ثبت شده است حضورمان بیشتر شود و تک تک اعضا به عنوان کسانی که صاحب رای هستند در این انجمن کوشا باشند.

کد خبر 1272381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha