واکسیناسیون حجاج برای بیش از ۱۳۰۰ نفر در کردستان انجام شد

جلالی گفت: به همت هلال احمر کردستان، واکسیناسیون حجاج برای بیش از ۱۳۰۰ نفر در کردستان انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، پیام جلالی مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان اظهار کرد: در خرداد ماه سال جاری برای بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر تزریق واکسن مننژیت توسط حوزه معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان انجام شد.

 

وی افزود: معاینات حجاج برای اعزام به حج ۱۴۰۲ در دو بخش انجام شد که بخش اول معاینات حجاج در فروردین ماه سال جاری انجام و در بخش دوم در شهرستان‌های سنندج، بیجار، سقز، بانه، مریوان و دهگلان واکسیناسیون حجاج تاکنون برای بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ نفر انجام شده است.

 

جلالی بیان کرد: زائران برای تزریق واکسن و دریافت کارت باید به مراکز بهداشتی و هلال احمر استان مراجعه کنند و حداکثر زمانی که باید این واکسن تزریق شود ۱۰ روز قبل از اعزام کاروان آنها است.

 

وی یادآور شد: با توجه به اینکه ممکن است کاروان‌های جدیدی اضافه شوند این آمار شاید در روزهای آینده تغییر کند.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان اضافه کرد: افرادی که امسال برای سفر به خانه خدا مشرف می‌شوند باید ۲ نوع واکسن، شامل کرونا و مننژیت تزریق کنند که واکسن کرونا در مراکز بهداشت استان و واکسن مننژیت توسط جمعیت هلال احمر تزریق می‌شود.

 

جلالی، از تمامی حجاج بیت‌الحرام خواست تا با هدف مراقبت از سلامت خود، واکسن مننژیت را دریافت کنند.

 

وی اظهار داشت: با توجه به همزمانی اعزام حجاج امسال در فصل گرما، رعایت اصول بهداشتی و مراقبت‌های پزشکی بیش از پیش ضروری است.

کد خبر 1272387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha