پاراکتاب | افق نویدبخش

کتاب “افق نویدبخش” مجموعه هشت سال سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره اقتصاد مقاومتی است؛ اقتصادی که بر پایه بنیان‌های علمی و تحقیقاتی متناسب با سازوکارهای این مرز و بوم بنا شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، کتاب “افق نویدبخش” مجموعه هشت سال سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره اقتصاد مقاومتی است. کتاب در 10 فصل تهیه و تنظیم شده است که چهار فصل نخست آن به تعریف اقتصاد مقاومتی و چرایی اتخاذ این الگوی اقتصادی و معرفی عوامل تحریم ها و راه حل های برون رفت از آن ها می پردازد. فصل پنجم تا نهم کتاب وظایف نهادهای مختلف اعم از بخش دولتی و خصوصی را مشخص کرده است تا هریک از افراد و آحاد جامعه، برای موفقیت در اجرای این طرح ملی، نسبت به وظایف خود و دیگر افراد آشنا شوند و بر مبنای ساختارهای تعریف شده برنامه ریزی، حرکت و تلاش کنند. فصل پایانی کتاب هم انتظاراتی که از اقتصاد مقاومتی می رود و همچنین امیدهای ناشی از اجرای این طرح ارائه شده است.

 

این گزارش می افزاید: اقتصاد مقاومتی چیست؟ چرا باید اقتصاد مقاومتی داشته باشیم؟، علت تحریم ها و راه حل های اقتصاد مقاومتی بریا برون رفت از آنها، آفت ها و موانع موفقیت در اقتصاد مقاومتی، وظایف نخبگان علمی، استادان دانشگاه و دانشجویان در زمینه اقتصادد مقاومتی، وظایف رسانه ها، نقش بخش رسانه ها، نقش آحاد مردم، وظایف قوای سه گانه و مسئولان در اجرای اقتصاد مقاومتی، انتظارات از اقتصاد مقاومتی و ایده ها.

 

برای مشاهده عکس در سایز واقعی کلیک کنید.

 

درباره کتاب افق نویدبخش آمده است: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد پویا، هدف‌دار و نتیجه بخشی است که بر پایه بنیان‌های علمی و تحقیقاتی متناسب با سازوکارهای این مرز و بوم بنا شده است. این الگوی اقتصادی برای حفظ کرامت و حرمت میهن، و تداوم بقای کشور عزیزمان ایران، در برابر فشارها و تنگناهای اقتصاد جهانی طراحی شده است. اقتصاد مقاومتی با طراحی و تدبیر بلند مدت تحقق پیدا می‌کند و متکی بر فکر و اندیشه و نیروهای درونی، همچنین الگوی الهام‌بخشی منطبق بر نظام اقتصاد اسلامی است. این استراتژی اقتصادی، الگویی شعاری و آرمانی و دور از دسترس نیست، بلکه آرمانی متعالی است که به شرط بسترسازی و اقدام و عمل، توسعه و پیشرفت به بار می‌آورد.

 

 

 

کد خبر 1272405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha